ליברמן מאיים: בוחן ביטול ה’דחוי’ ותיקצוב הישיבות של הגר”ש אוירבך

יוני גרין
|
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 16:42
שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד ישיבות ‘הפלג הירושלמי’: הורה לשקול להפסיק באופן גורף את מתן ה’דיחוי’ לתלמידים – ולבחון אפשרות לעצירת התקציבים

ספין? בעקבות ההפגנות האלימות: שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה לבחון את הפסקת הסדר דחיית הגיוס עם ישיבות ‘מעלות התורה’ ו’גרודנא’, שבנשיאות הגר”ש אוירבך.

ליברמן גם ביקש מחבר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, לפעול בכנסת מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, על מנת להפסיק את תקצוב הישיבות של ‘הפלג הירושלמי’ – זאת בעקבות ההתפרעויות והפגנות ההסתה שקיימו אתמול פעילי ‘הפלג הירושלמי’, בהוראתו של הגר”ש אוירבך, בשל מעצר של תלמיד ישיבת בריסק שהתגלה כי הוא עריק מצה”ל.

השר ליברמן אמר עוד, כי לא יסכים בשום אופן לעבור לסדר היום על ההתפרעויות הללו ועל ההסתה הקשה שהתרחשה בהן נגד חיילי וחיילות צה”ל.

הרב שמואל אוירבעך

“עצם קיום ההפגנות הללו, שמתריסות נגד הגיוס לצה”ל ובאות לקעקע את סמכותה של המדינה לגייס לצבא, היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ולא נשלים עם תופעות כאלו שגם מנסות להלך אימים על אותם אלו שכן רוצים להתגייס”, אמר שר הבטחון.

ליברמן הוסיף: “נפעל במסגרת האפשרויות העומדות בפנינו במשרד הביטחון ועם משרדי הממשלה האחרים, על-מנת שאלו שלוקחים חלק בהסתה המתמשכת נגד צה״ל לא יזכו לשום הקלה, הטבה או שיתוף פעולה כלשהו”.