צה”ל שולח לחרדים ‘חוברת פיתוי’ עם תמונות לא צנועות

התומכים בגיוס חרדים לצה"ל הבטיחו: לא רוצים לחלן את הישיבות • אלא שהפגיעה ברגשות מתחילה כבר בזימון ל'צו ראשון': חוברת עם תמונות חושפניות • גפני: "שפתם לא שפתנו"
ג' ניסן התשע"ד / 03.04.2014 15:18

האם אחרי ביטול מרכז הגיוס המיוחד (ממ”ח) לחרדים, מצא צה”ל אפיק אחר כדי לפתות צעירים חרדים להתגייס לצה”ל? אם לשפוט לפי החוברת ‘מדריך למיועדים לשירות בטחון’ אותה משגר הצבא אל ביתו של כל מועמד לצו ראשון – התשובה חיובית.

 מה לא אמרו כל התומכים בגיוס חרדים לצה”ל כדי להסביר, ברצינות תהומית, כי אין כוונתם חלילה לחלן את בחורי הישיבות, אלא רק להסדיר את שירותם הצבאי באופן שבו יוכלו לשמר את אורח החיים החרדי.  בין לבין, דיברו על מסלולים נפרדים ועל מסגרות הולמות.

אלא שכעת מסתבר שהפגיעה באורח החיים החרדי מתחילה כבר  בפנייה הראשונה של צה”ל אל הצעירים החרדים, תלמידי הישיבות הקטנות בני ה-16 וחצי, המקבלים צו זימון ראשון – במכתב הנושא את שמם הפרטי – להתייצב בלשכות הגיוס. שכן, לא מדובר בחוברת תמימה בה מוצגים רק אפיקי הגיוס השונים, אלא גם בכזו הכוללת תמונות בלתי צנועות.

בחוברת החגיגית, המגיעה גם למי שמתגורר בריכוזים החרדיים מובהקים כמו קרית ספר וביתר עלית, מוצגים בפני בחורי הישובות, מלבד כל ההסברים והפרטים המלאים על השירות הצבאי, גם תמונות.  בעמוד הראשון נראים בתמונה, זה לצד זה, חיילים מכל המגזרים והעדות – אתיופים, ספרדים, אשכנזים, מגולחים, מזוקנים, אולם  בעמודים הבאים כבר מוצגות תמונות בלתי צנועות. לא את כולם נוכל לפרסם מעל לבמה זו. חייל וחיילת עומדים זה לצד זו ומעיינים בחוברת,  קבוצה מעורכת של חיילים וחיילות האוחזים בכלי שיט, ולשיא מגיעים הדברים בתמונה חושפנית של מועמדת לגיוס, היושבת בחדר ההמתנה להליך המיון וההתאמה.

 נרגשים מכך שמכתב ממוען על שמם, לעתים לראשונה בחייהם,  רצים טובי בחורי הישיבות  לפתוח את המכתב, כשהם נחשפים לקבלת הפנים הראשונית של צבא הגנה לישראל מול עיניהם.

 “הייתי בהלם”, אומר אב לבחור ישיבה מקרית ספר לחרדים 10. “16 וחצי שנים אני מגדל את הילד שלי בלי עיתונים חילוניים, בלי טלוויזיה, עם מינימום חשיפה לעולם שבחוץ, ודווקא כעת, כשהוא שקוע בעולמה של תורה, אני מגיע הביתה ומוצא חוברת כזו על השולחן… הם השתגעו שם? עד כמה הם יכולים להיות אטומים וחסרי רגישות?!”

“קברניטי חוק הגיוס לא מבינים מה זה להתקלקל” 

מי שרואים בחומרה את הצעד הזה של הצבא,  והגיבו בהתאם, הם חברי הכנסת של ‘דגל התורה’.

בשיחה עם ח”כ משה גפני הוא מבהיר, מחד, שלא מדובר בשינוי מגמה מצד הצבא וכי חוברת שכזו נשלחה גם בשנים קודמות, אלא שהיא ‘התחדשה’ ונוספו לה תמונות הרבה יותר לא-צנועות, מה שגורם לחלחלה אצל כל יהודי שיראת שמים בליבו.

“קברניטי חוק הגיוס לא מבינים מה זה להתקלקל כשהם מבטיחים שבחורים חרדים לא יתקלקלו בצבא”, אומר גפני לחרדים 10. “אצלם חוברת כזו היא דבר יפה, וכמו שאמר החזון איש זצ”ל: מה שאצלם נקרא אהבה אצלנו נקרא פריצות. כך מתנהל הצבא, שפתם לא שפתנו, דיבורם לא דיבורנו, ערכינו לא ערכיהם”.

גפני מוסיף ומציין, שאם היה הורה ששקל לשלוח את בנו למסגרת צבאית כזו או אחרת, משום שאינו לומד בישיבה, הרי שחוברת שכזו תסיר מלבו כל מחשבה בכיוון. “מדובר בחוסר שכל, בחוסר יכולת להתמודד עם הציבור החרדי, לכל הפחות שהיו מסירים את הריכוזים החרדיים מרשימת הכתובות לשיגור אותה חוברת”.

ח”כ יעקב אשר:  “החוברת שהופצה לכל נערי ישראל רק מוכיחה שהצבא מתייחס לציבור החרדי בחוסר רגישות ובחוסר התחשבות. על פי השקפת עולמי, מיותר לשלוח חוברת עם תמונות שכאלו גם לבחור חילוני, אבל בטח ובטח לבחורי המגזר החרדי. לכל הפחות היו מסירים אותה מהמכתבים הממוענים לריכוזים החרדיים הבולטים כמו בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית וכדומה. כל זה רק מוכיח את הטענה לפיה הצבא לא בנוי לקליטת חרדים, וגם לא מתכוון להתאים את עצמו לכך בשום צורה שהיא”.

נכון לעכשיו, מבהיר אשר, דעת הגראי”ל שטיינמן היא שיש להגיע ללשכת הגיוס לצו ראשון, אך הוא בהחלט בודק כל העת את הדברים, ואם יהיה צורך לשנות את ההוראה – היא תשתנה. הצבא, מצידו, נכנע ללחץ וסגר את מרכזי הקליטה בהם תכננו לשכנע חרדים להתגייס (ממ”חים).

חכרי הכנסת מאיר פרוש ויעקב ליצמן, אליהם פניתי, בחרו שלא להגיב. האחרון, אגב, הבטיח לנציגי הפלג הירושלמי ערב הבחירות בכנסת לייצגם נאמנה בנושא הגיוס. מעניין אם שתיקתו בנושא השערורייתי תערב להם.

מדובר צה”ל לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.

 

צבא 1 002צבא 3 001צבא 3

 

 

הדפס כתבה

14 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא צנוע?
    06/04/2014 15:00
    מיר
  1. זה לא צנוע אז כנראה השתגעתם כבר לגמרי

    • ישיבישער לשעבר   06/04/2014 17:18

      אם בכתורת האתר עצמו כתבתם שהתמונות לא צנועות,
      מדוע קוראי האתר כן צריכם לראות אותם?

      • חרדים 10   06/04/2014 17:25

        התמונות נערכו לפני העלתן

        • מתעניין   06/04/2014 18:41

          כך אנו יודעים מה ההגדרה שלכם לתמונה נסבלת. בכלל, זה נחמד מאוד לראות וכדאי לזכור את זה. אצל האחד תמונת אשה היא פריצות, מימינו עומד אדם שעצם הידיעה על קיומה של אשה היא פריצות. משמאלו עומד אדם שלבוש צמוד היא פריצות בשבילו. לשמאלו עומד אדם שכל עוד לא רואים גוף חשוף מבצבץ, זה בסדר.
          לפחות תבינו שזה סובייקטיבי

  2. מצוין שאתם מגזימים
    06/04/2014 15:29
    חרדי שפוי
  3. אולי באמת תיזמו הפגנה סביב השערוריייה הנוראה הזו. איך רצו להכשיל בחורי ישראל במכשלה נוראה שכזו.

    חשבתי שקם תחליף לבחדרי המשתפן. מתברר שאתם קופי פייסט עלוב שלו של יתד נאמן יחד.

  4. שני המגיבים פה כנראה לא חרדים
    06/04/2014 15:47
    חרדי אמיתי
  5. הם לא מבינים מה משמעות התמונות האלה לנער חרדי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   06/04/2014 19:32

      הסבר לנו בבקשה

  6. כתבה מעולה ועיניינית, שלא נמצא במקום אחר, ולכל מי שמפריע לו שיחפש מקום אחר
    06/04/2014 18:17
    רפי
  7. לא כל הדעות שוות

  8. אוי אוי אוי
    06/04/2014 19:00
    שמעון
  9. ברחוב לא הולכים הצדיקים הללו? כששמעתי את הח”כים התורנים מזדעזעים חשבתי מי יודע מה קרה. עכשיו כולם ירוצו להשיג לראות את זה ויבינו שמי שקורא את זה מתקלקל.. הדיכוטומיה החרדית הלא ברורה, לא יכולים לראות חוברת עם אישה חילונית בלי להתקלקל .. והאינטרנט?

  10. עיקר חסר מהספר
    06/04/2014 19:24
    נחל חרדי
  11. לא ברור שחוברת זו נשלחה רק לחרדים או לכלל מלש”בים. כי זה דווקא יוכיח להיפך, שצריך מיון וגיוס נפרד לחרדים.

  12. הטריק הכי ישן בהיסטוריה
    06/04/2014 19:43
    עצוב
  13. בנות מואב, מוכר מאיפשהו?

  14. החרדים חיים בסרט.
    07/04/2014 08:14
    א
  15. שימו לב לתמונה. באיזה דביקות הם מעיינים בחוברת.
    אולי תימצא איזו תמונה מעניינת.

  16. טיפשים
    07/04/2014 10:12
    יורם
  17. ככה לא יצליחו לגייס אפילו חצי בחור

  18. שטויות
    07/04/2014 13:37
    ארדואן
  19. ברבי עקיבא יותר נורא להסתובב מבצבא תפסיקו עם הצביעות לא רוצים להתגייס תישארו בבית תספרו כוכבים ותהנו מגמחים רק אל תספרו סיפורים