שני חרדים עצורים: התחזו ליועצי השקעות וקיבלו מבנק 50 מליון ש”ח

אחד החשודים היה מוכר בציבור כיועץ משכנתאות, אליו היו פונים לסיוע בקבלת משכנתא בסיוע שותפו, זוייפו מסמכים, שהציגו מצג שווא על הכנסות מבקשי המשכנתאות ויכולת החזר המשכנתא - ועל בסיסם קיבלו את סכום המשכנתא המבוקש החשודים קיבלו 'דמי עמלה' בצורה זו ביצעו כ-50 עסקאות מהבנק. כמו כן עולה חשד לעוד עשרות עסקאות דומות אותם ביצעו מול בנק אחר
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ז / 30.01.2017 13:24

במהלך השבועות האחרונים התנהלה  במשטרת ישראל חקירה סמויה, בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, בחשד לעבירות מרמה והונאה, זיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה על ידי שני חרדים שהתחזו ליועצי השקעות.

עם סיום שלב החקירה הסמויה, שכללה איסוף מכלול הראיות והממצאים הנדרשים לביסוס העבירות המיוחסות, פשטה המשטרה הבוקר (שני) על בתי שני החשודים בירושלים ובבני ברק  ועצרה אותם.

הם הובאו לחקירה במפלג ההונאה.

שני החשודים נחקרים בחשד שבמהלך השנה האחרונה פעלו יחדיו בצורה שיטתית ומתוחכמת והונו בנק בהיקף שנאמד בכ-50 מליון ש”ח.

אחד החשודים היה מוכר בציבור כיועץ משכנתאות, אליו היו פונים לסיוע בקבלת משכנתא.

בסיוע שותפו, זוייפו מסמכים, אותם הציגו בפני הבנק. המסמכים שזוייפו הציגו מצג שווא על הכנסות מבקשי המשכנתאות ויכולת החזר המשכנתא ועל בסיסם קיבלו את סכום המשכנתא המבוקש.

מהחקירה עולה, כי עבור כל עסקה קיבלו החשודים ‘דמי עמלה’ בסך של אלפי שקלים אותם, על פי החשד , לקחו לכיסם ללא דיווח לרשויות המס.

מהחקירה עולה, כי בצורה זו ביצעו כ-50 עסקאות מהבנק. כמו כן עולה חשד לעוד עשרות עסקאות דומות אותם ביצעו מול בנק אחר.

בסיומה החקירה תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך מעצרם.

במשטרה מציינים, כי מדובר בהונאה מתוחכמת ושיטתית בהיקף עצום שנאמד במליוני שקלים. “הודות לחקירה המשותפת נפעל למצות הדין עם החשודים הן בהיבט הפלילי והן בהיבט הכלכלי”, אומרים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות