“רבני צהר פועלים כעבריינים של ממש – עושקים הציבור”

ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים, עצרה את הדיונים בחוק 'איסור קבלת תמורה בעד עריכת נישואין', עד לבירור מעמדו החוקי של 'צהר': "לבחון את גביית הכספים של רבני הארגון עבור נישואין" • ח"כ אורי מקלב חשף בדיון כי ארגון צהר פועל שלא כחוק • "יצא הצהר מן השק: 'רבני צוהר' פועלים כעבריינים, אבל מקדמים חוק שרודף את רבני ישראל"
שרי רוט
י"ג סיון התשע"ד / 11.06.2014 15:12

בתום דיון סוער שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת הפנים של הכנסת, הורתה יו”ר הוועדה, ח”כ מירי רגב, להקפיא את הדיון בהצעת החוק ‘איסור קבלת תמורה בעד עריכת נישואין’. זאת לאחר שהתברר כי בישובים נגבים כספים מזוגות בעבור עריכת נישואין – ללא ידיעה לאן הולך הכסף. 

רגב הכריזה כי הדיונים בהצעת החוק לא יתקיימו, עד אשר לא יתברר כל מעמדם החוקי של עורכי הנישואין ורישום הנישואין של ארגון ‘צהר’, המקדם את החוק.

בוועדה פרצה סערה, לאחר שח”כ אורי מקלב חשף כי מערך הנישואין של ‘צהר’ מתנהל בניגוד מוחלט לחוק, ודבריו זכו לגיבוי מהיועצים המשפטים של ועדת הפנים והמשרד לשירותי דת. בעקבות כך נעלה ח”כ רגב את הישיבה.

במהלך הדיון הבהיר ח”כ מקלב כי מדובר בהצעת חוק מיותרת לחלוטין שנועדה להכפיש את שמם הטוב של רבני ישראל. “הכללים החלים על כלל עובדי המדינה חלים גם על הרבנים, כך שהצעת החוק הזו מבקשת להגביל משהו שגם כך אינו קיים ואסור על פי החוק – ואם כן כל מטרת ההצעה הינה ליצור דה-לגיטימציה ולהכפיש את שמם של ציבור הרבנים בישראל”, הסביר.

לדברי ח”כ מקלב, “גם אם יש פרצות בחוק הקיים, זו דרישה לגיטימית למשרד לשירותי דת להסדיר את כל נושא עורכי הנישואין, אולם מכאן ועד הצעת חוק שאינה מסדירה דבר ונועדה רק ללבות רדיפה ציבורית כלפי רבני ישראל – הדרך רחוקה”.

לקראת סיום הישיבה הביעו קבוצת ‘רבני צהר’ את תמיכתם בהצעת החוק, אלא שאז חשף ח”כ אורי מקלב כי הם תומכים בהצעת חוק שכלל לא קשורה אליהם, ונועדה אך ורק להצר את צעדיהם של רבני ישראל.

“יצא הצהר מן השק”, אמר, “מרבית הרבנים ב’צהר’ אינם רבנים רשמיים, הפועלים באופן פרטי לרישום נישואין וגובים אגרה יקרה יותר מאשר במועצות הדתיות. הצעת החוק אינה נוגעת אליהם, משום שמדובר בעמותה פרטית שאנשיה עוברים על חוק הנישואין, בכך שהם אינם מורשים לעריכת נישואין ואף פתחו משרדי עורכי נישואין במקומות בהן כלל אין מועצות דתיות.

“מדובר בעבריינים של ממש, כאשר רוממות החוק בגרונם הם רומסים את חוק הנישואין ובזים לו. הם אולי נראים כרבנים ‘מסבירי פנים’, אולם בפועל הם עושקים את הציבור. זהו גוף צבוע שמונע מרדיפת בצע. אני שמח שפתחנו כאן צוהר לתיבת הפנדורה ששמה ‘צהר’ אשר שמה את חוק הנישואין ללעג וקלס”.

אל הביקורת שחשף ח”כ הרב אורי מקלב הצטרפו גם חברי הכנסת יעקב מרגי ודוד אזולאי – שהתנגד להטלת סקציות פליליות, והרוחות בוועדה סערו.

לפיכך הכריזה יו”ר הוועדה, ח”כ מירי רגב, שהדיונים בהצעת החוק לא יתקיימו, עד אשר לא יתברר כל מעמדם החוקי של עורכי הנישואין ורישום הנישואין של ארגון ‘צוהר’. רגב אמרה, כי היא לא תניח לכך במקום שישנם ארגונים אשר אינם פועלים כנדרש בחוק ועושקים את ציבור רשמי הנישואין.

גם רבים מהגורמים המשפטיים וחברי הכנסת שהיו בישיבה הביאו את פליאתם על כך שהצעת החוק מקודמת על ידי ארגון שהחוק אינו חל עליו ואנשיו פועלים שלא כדין.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד למקלב!
    11/06/2014 20:20
    איציק
  1. פרלמנטר מצטיין

  2. בואו לא נשכח מי קידם את החוק האוסר על רבני צהר לערוך חופות
    11/06/2014 22:57
    יהודי
  3. מי שקידם והביא לחקיקת החוק האוסר על רבנים כגון רבני צהר לערוך חופות, פתאום מגלגל עיניים ….