האדמו”ר מצאנז: “שקר שהשאיפה להישאר בכולל זו רק שיטה ליטאית”

האדמו"ר מצאנז: "לכל ה'דואגים' לעתיד שלנו - מה יהיה? כולם יישארו בכוללים וכדומה? יש לשנן שוב ושוב: דרכנו היא להישאר דבוק בתורה" • "השאיפה להישאר בכולל היא לא רק מגמה ליטאית, זה יסוד החסידות"
יוסף גרינבוים
ו' טבת התשע"ז / 04.01.2017 13:25

האדמו”ר מצאנז נשא אמש (שלישי) נאום חיזוק חריף בפני מאות אברכי כוללים של צאנז ותורמים.

במעמד חלוקת תעודות לקבוצה נבחרת של מעל 20 אברכים שנבחנה על כל הש”ס ועל ארבעת חלקי שו”ע – אמר הרבי: “כאן בארץ ישראל אשר חיים בנסים, אנו חיים רק בזכות התורה שיש כאן. רבבות יגעים בתורה מתוך הדחק ולנגד כל ה’דואגים’ לעתיד שלנו – מה יהיה? כולם יישארו בכוללים וכדומה? יש לשנן שוב ושוב: דרכנו היא להישאר דבוק בתורה.

“שאיפת כל ילד ובחור ואברך צריכה להיות לגדול לתלמיד חכם וגדול בתורה”, קבע הרבי. “על כך צריך להיות מושתת הבית. כשהאבא יושב ולומד בכולל הוא המלך בבית. קרובי משפחת האברך שהם בעלי יכולת, עליהם לשמוח בו ולתמוך בו ולסייע לו להישאר על ברכי התורה”.

האדמו”ר הדגיש: “שקר או טעות היא של אותם אלו שאומרים שהלימוד גם לאחר החתונה זו רק שיטת גדולי הליטאים. עיקר החסידות היא תורה. גם פעם היו חבורות או ‘יושבים’ אצל האדמו”רים, שישבו בבית המדרש. הבעש”ט לא בא למעט אלא לרבות שגם כשהאדם לא זכה להיות בבית המדרש וללמוד, יכול להיות ירא שמיים ולקיים מצות כהלכה, אך ודאי שעיקר שבעיקרים הוא לשאוף שיוכל להישאר ללמוד”.

האדמו”ר הוסיף: “גם כשהאברך לא מצליח לשבת ללמוד לעולם בכולל מסיבות פרנסה וכדומה, יש לו לשמוח עם השנים שזכה לשבת בכולל. אינו דומה למי שיוצא לעסקיו אחרי כמה שנים טובות של יגיעה בתורה, למי שכבר בגיל צעיר עוזב את היכלי התורה. זו הייתה השיטה שאבי זי”ע החדיר בנו וזאת היא נחלתינו.

“וכשאני רואה כאן את מאות האברכים שלנו היגעים בתורה ויראת שמים, מתוך הדחק ואת הנבחנים על ש”ס ופוסקים אני נותן שבח והודיה לה’ יתברך  שהגיענו לזמן הזה.

המעמד נערך בקרית צאנז בנתניה תחת השם ‘ברית השבטים, במהלכו הוענקו תעודות הוקרה לקבוצה של מעל 20 אברכים שסיימו להיבחן על כל הש”ס ועל ארבעת חלקי שו”ע ברשת כוללי מבצר התורה דחסידי צאנז.

המעמד שולב בדינר לתומכים הקבועים והפרנסים אשר מחזיקים ומממנים אברכים בהסכם יששכר וזבולון, כאשר התומכים הגדולים זוכים לחתום על הסכם ישכר וזבולון עם מנהל הכולל וזכו לחתימת יד של האדמו”ר על ההסכם.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האדמור רציני?
    04/01/2017 16:34
    אחד שחושב
  1. אני זוכר את שנות התש”כ כמעט ולא היו כוללים חסידים.
    למרות שחסידות קיימת 250 שנה, לא שמעתי על הכולל של הבעש”ט או שאחד מתלמידיו יקים דבר כזה.
    גם לא הדור השלישי לא חלם על זה ובעצם עד אחרי השעה לא היה כולל בכל אירופה החסידית.
    אז איפה בדיוק יסוד החסידות הגיע לכולל ומתי?

  2. שקר????????????
    05/01/2017 12:00
    שאול
  3. איך יתכן לסלף ולומר שזה לא נכון שמעולם לא היו האברכים ממשיכים ללמוד אחרי החתונה.
    האיך יוכל החי להכחיש את החי
    הדוגמא של יושבים או חבורות היו מיעוט שבמיעוט.
    את האמת יש לומר שגם הליטאיים לא נהגו כך מעולם