חיזוק לביבי? גם תרזה מיי נגד קרי: “אי אפשר להתמקד בהתנחלויות”

תרזה מיי תקפה את מזכיר המדינה האמריקאי על התכנית שהציג אמש לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "לא מאמינים שהדרך להגיע לשלום במשא ומתן היא להתמקד רק בנושא אחד, כאשר ברור שהסכסוך בין הישראלים לפלסטינים מורכב ביותר"
יוני גרין
א' טבת התשע"ז / 29.12.2016 22:30

אז נתניהו מצליח עם ה’אינתיפדה’? ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, פרסמה הערב (חמישי) הודעת גינוי חריפה לנאומו של מזכיר המדינה של ארצות הברית ג’ון קרי, שתקף את ישראל על הבנייה ביו”ש, בעת שהציג את חזונו לשלום בין ישראל לפלסטינים.

בהודעה של דוברה של מיי נכתב: “אנחנו לא מאמינים שהדרך להגיע לשלום במשא ומתן היא להתמקד רק בנושא אחד, במקרה הזה נושא ההתנחלויות, כאשר ברור שהסכסוך בין הישראלים לפלסטינים מורכב ביותר”.

הדובר הוסיף ותקף את קרי, תוך שהוא מביע מסר של תמיכה בממשלת ישראל: “אין אנו מאמינים שראוי לתקוף את הרכבה של ממשלה של בת ברית שנבחרה באופן דמוקרטי. הממשלה הבריטית מאמינה שהמשא ומתן יצליח רק כאשר הוא מתנהל בין שני הצדדים, בתמיכת הקהילה הבינלאומית. אנו דבקים בעמדתנו כי הדרך היחידה לשלום בר קיימא במזרח התיכון הוא דרך פתרון שתי המדינות”.

הדובר של ממשלת בריטניה התייחס גם לתמיכת ארצו בהחלטה של מועצת הבטחון נגד ההתנחלויות והבהיר: “הממשלה הבריטית ממשיכה להאמין כי הדרך היחידה לשלום בר-קיימא במזרח התיכון היא באמצעות פתרון שתי המדינות. אנו ממשיכים להאמין כי הקמת ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים אינה חוקית, ולכן תמכנו בהחלטת מועצת הביטחון 2334 בשבוע שעבר”.

עם זאת הוא הדגיש: “ההתנחלויות הן אינן הבעיה היחידה או המרכזית בסכסוך הזה. אזרחי ישראל זכאים לחיות כשהם לא תחת איומי טרור, איתם הם נאלצים להתמודד במשך זמן רב מדי”.

נזכיר, כי ביום ראשון הודיע נתניהו על ביטול פגישתו המתכוננת עם מיי  בדאבוס, בתגובה לתמיכה של בריטניה בהצבעה האנטי ישראלית שהתקבלה במועצת הביטחון של או”ם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות