עיתון מצרי: ההצבעה הובלה בידי ארה”ב. ארדן על ג’ון קרי: “פאתטי”

בניגוד לטענת ארה"ב חושף עיתון מצרי מפגש שהתקיים לפני כשבועיים בין ג'ון קרי לעריקאת ובו תואמה הובלת ההצבעה נגד ישראל בידי ארה"ב • השר ארדן במתקפה חריפה על מזכיר המדינה האמריקני, לקראת נאומו הערב - בו הוא צפוי להציג את החזון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני
יוני גרין
כ"ח כסלו התשע"ז / 28.12.2016 09:25

אישוש לעמדה הישראלית: העיתון המצרי “אל-יום א-סאבע” קובע, כי במפגש ביניהם תיאמו בכיר הרש”פ, סאיב עריקאת, ומזכיר המדינה האמריקאי, ג’ון קרי, את ההצבעה האנטי ישראלית שאושרה באו”ם נגד ישראל.

על תוכן הפגישה דיווח העיתון המצרי על בסיס פרוטוקול מסווג שנחשף מפגישה שנערכה בין משלחת פלסטינית בכירה, בראשותם של סאיב עריקאת וראש המודיעין הפלסטיני מאג’ד פרג’, לנציגות אמריקנית בכירה בראשות שר החוץ ג’ון קרי והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, לפני כשבועיים.

במהלך הפגישה האשימו הנוכחים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שמונע את פתרון שתי המדינות וקבעו להוביל למה שהוגדר בפיהם כהצעה מאוזנת.

עוד דווח בעיתון המצרי, כי לבד מתיאום העמדות ולמעשה הבטחה אמריקנית, כי ארה”ב תהיה זו שתוביל את ההצעה ותדאג להעברתה, ביקשו הנציגים האמריקנים מנציגי הרש”פ לדאוג לכך שעד ההצבעה לא יבוצעו פיגועים ופיגועי התאבדות, על מנת שלא לערער את סיכויי העברת ההצעה.

בכיר הרשות סאיב עריקאת שהשתתף בפגישות עם קרי וסוזאן רייס בוושינגטון, מכחיש את תוכן הפרוטוקול שפורסם, ורומז כי מוחמד דחלאן ואנשיו עומדים מאחורי הפיברוק כלשונו.

סאיב עריקאת הגיב: “אני מכחיש זאת מכל וכל, אלה שקרים. אנשים שיש להם קשרים הדוקים עם שר הביטחון הישראלי אביגדור ליברמן ועם איש העסקים האוסטרי הציוני מרטין שלאף פברקו את הפרוטוקול רק כדי להוכיח את טענתה של ממשלת ישראל כי ההצבעה במועצת הביטחון נעשתה בקשירת קשר בין ממשל אובאמה לצד הפלסטיני. הם משרתים בכך את נתניהו”. כך דווח בקול ישראל.

כפי שנחשף בחרדים 10 כבר במוצאי שבת, הצבעתה של אוקראינה בעד ההצבעה באה כתוצאה מלחץ אמריקאי, כאשר מלכתחילה התכוונה אוקראינה, לפי הצעת ראש הממשלה היהודי – להימנע בהצבעה.

היום צפוי מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי לשאת נאום, בו יפרוש את תפישתו בסוגיית הסכסוך הישראלי פלשתיני ודרכי פתרונו.

אמש הגיב השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן על כוונת  קרי: “‏מצער מאד שממשל אובמה, שטעה לאורך כל שנותיו בצעדים שנקט במזה”ת, מנסה להבטיח שהכאוס הזה יישמר גם אחרי כהונתו”.

לדבריו, “נאום פרמטרים ברגע האחרון לפני סוף ‏כהונתו של קרי ביחד עם החלטת מועצת הביטחון, יבטיחו סופית שהפלסטינים לא יסכימו לשום מו”מ בשנים הבאות וירחיקו כל סיכוי לקדם שלום. פאתטי להציג נוסחה ‏לסיום הסכסוך ברגע האחרון כאשר לא הצלחת להזיז שום דבר לאורך כל כהונתך”.

בשיחה עם חדשות 2 אמר השר, כי לא צפויות הפתעות בנאומו של קרי. “קרי יקח עמדה שקרובה לזאת של הפלסטינים ומאותו רגע הפלסטינים יתחפרו וידבקו בנאום הזה וימשיכו להתמיד בסירובם למו”מ, מפני שהם מקבלים את העמדות של ממשל אובמה כתנאי פתיחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות