ח”כ חדש-ישן: כרמל שאמה הכהן נכנס לכנסת במקום ריבלין

הבחירות לנשיאות הביאו לא רק נשיא חדש, אלא גם ח"כ חדש במקומו של הנשיא הנבחר: ח"כ כרמל שאמה הכהן, מספר 32 ברשימת הליכוד ביתנו, חוזר לכנסת אחרי הפסקה קצרה
נחמן וייס
י"ב סיון התשע"ד / 10.06.2014 15:35

ח”כ חדש-ישן: הבחירות לנשיאות הביאו לא רק נשיא חדש, אלא גם ח”כ חדש במקומו של הנשיא הנבחר רובי ריבלין – ח”כ כרמל שאמה הכהן מספר 32 ברשימת הליכוד ביתנו, חוזר לכנסת אחרי הפסקה קצרה.

לפי החוק, אם המועמד שנבחר לנשיאות הוא ח”כ, מיד ברגע ההכרזה פוקעת כהונותו כחבר כנסת, והבא אחריו ברשימה נכנס מיידית, כשהשבעה תתקיים היום או מחר.

שאמה הכהן נולד וגדל ברמת גן. בצה”ל שירת כחוקר ביחידה לסיכול ריגול וחקירות מיוחדות באגף המודיעין‏‏. שאמה הכהן הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, ושמאי מקרקעין מוסמך.

החל משנת 2002 שימש כיו”ר סניף הליכוד ברמת גן. בשנת 2003 נבחר כחבר במועצת עיריית רמת גן, וכיהן במועצה עד לבחירתו לכנסת בשנת 2009. בפעילותו במועצה בלט בתחום איכות הסביבה‏‏. שאמה הכהן שימש כיו”ר ועדת הביקורת של העירייה, במסגרת זו ניהל מאבק מתוקשר נגד ראש העירייה צבי בר‏.

בתקופת ההתנתקות כיהן כיו”ר מועצת צעירי הליכוד הארצית, ותמך בשרון.

בשנת 2009 בבחירות לכנסת ה-18 שאמה הכהן נבחר בפריימריז למקום ה-25, ברשימת הליכוד כנציג מחוז דן, ונכנס לכנסת.

בתחילה כיהן כסגן יו”ר הכנסת, ולאחר כשנה נתמנה ליו”ר ועדת הכלכלה.

בפריימריז לכנסת ה19,  שובץ שאמה הכהן במקום ה-32 ברשימת הליכוד ביתנו, ולא נכנס לכנסת אחרי שהמפלגה זכתה ב31 מושבים בלבד.

בבחירות המקומיות שנערכו באוקטובר 2013, התמודד לראשות עיריית רמת גן, ברשימה עצמאית, “רמת-גן 1”. אך הפסיד לישראל זינגר שנתמך בעקיפין על ידי ראש הממשלה נתניהו. סיעותו קיבלה 4 מנדטים במועצה והוא מכהן כיו”ר האופוזיציה העירונית.

מעניין לציין כי שאמה מסוכסך עם ח”כ חיים כץ, שכיהן כיו”ר המטה של רובי ריבלין, מה שהביא בעקיפין לחזרתו של שאמה לכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבה הצלחה
    10/06/2014 17:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ח”כ כרמל שאמה הכהן, הרבה הצלחה לך