הנהג מהדריסה בברלין: פליט שהגיע מפקיסטן • טראמפ: דאע”ש אחראי

נתן פרל
|
כ' כסלו התשע"ז / 20.12.2016 09:20
נשיא ארה”ב הנבחר גינה את פיגוע הדריסה בבירת גרמניה, בו נהרגו 12 בני אדם, וטען כי מדובר במתקפת טרור • “את הטרוריסטים האלה ורשתות הטרור חובקות העולם שלהם, יש למחוק מעל פני האדמה. זו משימה שאנחנו נבצע” • הדורס, יליד פקיסטן בן 23, שנכנס למדינה בפברואר • כוחות מיוחדים של משטרת גרמניה פשטו על מחסן של פליטים

חקירת פיגוע הדריסה בברלין: משטרת גרמניה פשטה הבוקר (שלישי) על מקום מסתור של פליטים ליד שדה התעופה טמפלהוף בבירה. כך דיווח העיתון הגרמני “די ולט”.

אמש האשים הנשיא הנבחר דונלד טראמפ את ארגון דאע”ש ואת האסלאם הקיצוני בפיגוע הדריסה הקטלני בברלין.

“נוצרים חפים מפשע נרצחו ברחובות כשהתכוננו לחגוג את חג המולד”, אמר טראמפ. “המחשבות והתפילות שלנו עם בני המשפחות של קורבנות מתקפת הטרור המחרידה בברלין”.

הוא הוסיף:  “דאע”ש וקבוצות טרור אסלאמיות אחרות ממשיכות לטבוח באזרחים בקהילות שלהם ובמקומות בהם הם מתפללים כחלק מהג’יהאד העולמי שלהם. את הטרוריסטים האלה ואת רשתות הטרור חובקות העולם שלהם, יש למחוק מעל פני האדמה. זו משימה שאנחנו נבצע, בעזרת כל שותפינו אוהבי החופש”.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “היום היו מתקפות טרור בטורקיה, שוויץ וגרמניה – וזה רק מחמיר. העולם המתורבת צריך לשנות את דרך המחשבה שלו”.

בבית הלבן גינו גם כן את אירוע הדריסה. “ארה”ב מגנה את האירוע שנראה כמתקפת טרור בשוק  חג המולד בברלין”, נמסר. “אנו שולחים את מחשבותינו ותפילותינו למשפחות ההרוגים”.

12 בני אדם נרצחו ויותר מ-50 נוספים נפצעו לאחר שהמשאית דהרה לתוך שוק הומה אדם בשכונת שרלוטנבורג.  שום ארגון לא קיבל עוד אחריות.

לפי סוכנות הידיעות הגרמנית, שציטטה גורמי ביטחון, הנהג החשוד בדריסת עשרות בני אדם בשוק בברלין הוא מבקש מקלט  יליד פקיסטן בן 23, שהגיע למדינה בחודש פברואר האחרון.

משטרת גרמניה טרם פרסמה את זהות החשוד שנהג במשאית, כשלצדו נוסע נוסף, אזרח פולין, שנהרג.

לפי המשטרה, המשאית הייתה עם לוחית רישוי פולנית, והייתה רשומה בעיר גדנסק.

דובר משטרת ברלין אמר כי הנהג הדורס נמצא במרחק של שני קילומטרים מהשוק, בסמוך לעמוד הניצחון בעיר. המשטרה סבורה כי המשאית עברה 50 עד 80 מטרים בתוך מתחם השוק, כשהיא רומסת דוכנים.