נתניהו גילה לילדים באזרבייג’ן: “אני ורעייתי שרה אוהבים את חב”ד…”

ראש הממשלה ורעייתו שרה נפגשו עם הקהילה היהודית באזרבייג'ן, במהלך ביקור המדיני במדינה המוסלמית: "אני משתדל לעשות בדיוק כדברי הרבי מחב"ד. להדליק נר אחד של אמת, שיראו אותו למרחקים" • צפו
נתן פרל
י"ג כסלו התשע"ז / 13.12.2016 20:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שקיים היום ביקור מדיני באזרבייג’ן, ערך הערב (שלישי) ביקור היסטורי בבית ספר חב״ד אור אבנר בבאקו .

אל ראש הממשלה הצטרף גם השר לאיכות הסביבה זאב אלקין. באירוע נכח גם שר החינוך של אזרבייג’ן, מיכאל ג׳ברוב.

הביקור נפתח בסיור של ראש הממשלה בכיתת עברית של בית הספר. נתניהו שוחח עם הילדים על חג החנוכה, פרשת השבוע והתרשם מאד מהידיעות של התלמידים. כמו כן התלמידים שוחחו עם הגברת נתניהו שברכה אותם.

לאחר מכן נכנס ראש הממשלה לאולם בו ישבו האורחים, משלחת ראש הממשלה, שגרירות ישראל באזרבייג׳ן, צוות בית הספר והתלמידים.

את פניו קיבלו תלמידי בית הספר בשירת ׳הבאנו שלום עליכם׳ עם דגלי ישראל ואזרבייגן.

את האירוע הרשמי פתח השליח הראשי של חב”ד, הרב שניאור סגל, בדברי ברכה לראש הממשלה ורעייתו. כשפנה לברך את גברת שרה נתניהו, אמר הרב סגל כי היא משמשת כפסיכולוגית בבית ספר חרדי בירושלים. בשלב זה  התערב מיד ראש הממשלה והדגיש שמדובר בבית ספר חב״ד.

לאחר מכן הזמין הרב סגל את שגריר ישראל לאזרבייגן דן סתיו. השגריר הודה לראש הממשלה על ביקורו המיוחד ובירך את האורחים. כמו כן דיבר על הקשר החם בין היהודים למוסלמים במדינה. ובמהלך שנות קיומה של המדינה לא היו מאורעות שנאה ואנטישמיות והודה על כך לנשיא המדינה אלחם אלייב.

לאחר סיום דברי השגריר עלתה מקהלת בית הספר לשיר בפני האורחים כמה שירים יהודיים אותנטיים ומרגשים. בסיום השירה הגישה אחת התלמידות זר פרחים לאשת ראש הממשלה, שרה. היא קיבלה את הזר בהתרגשות רבה ונעמדה יחד עם ראש הממשלה לתמונה עם המקהלה.

גם שר החינוך באזרבייגן דיבר בשבח בית הספר, איכותו והרחיב על היחס החם בין בית הספר לממשל. גם ראש הקהילה ההררית בבאקו, מלך איבדייב, בירך את ראש הממשלה.

לסיום עלה לדבר ראש הממשלה – ואלו היו דבריו:

אני שמח להיות אתכם, המכובדים מהקהילה ומחב”ד. רעייתי ואני מאוד שמחים להיות פה משני טעמים: אחד, אנחנו אוהבים את אזרבייג’ן ושניים, אנחנו אוהבים את חב”ד.

היחסים עם אזרבייג’ן הם מאוד קרובים, והם נעשים עוד יותר טובים אחרי הביקור הזה. אני רוצה להגיד משהו על חב”ד: לפני 32 שנה פגשתי את הרבי מילובביץ’ פעם ראשונה והוא אמר לי, הלכתי לאו”ם, להיות שגריר ישראל באו”ם, הוא אמר לי: “אתה הולך”, איך הוא קרא לזה, “בית החושך הנצחי”. כפי שאתם יודעים, לא הייתה לו דעה טובה על האו”ם, בכל אופן הוא אמר לי: “אתה הולך לבית החושך ותזכור שאם אתה מדליק נר אחד של אמת, הוא יפיץ אור יקרות שיראו אותו למרחקים” – ואני משתדל מאז לעשות בדיוק כדברי הרבי.

אבל אני חייב להגיד שיש גם מצבים אחרים. לפעמים מדליקים נר במקום שיש אור ולא חושך וזה המצב פה בבאקו. הרבי לימד אותנו אהבת ישראל ואהבת האדם, ופה יש אהבת ישראל ואהבת האדם.

הנשיא חיידר אלייב ובנו הנשיא אילהם אלייב, הם הקימו ומקיימים קרן שעוזרת, כפי שאמרת אדוני השר, לחינוך יהודי פה במדינה מוסלמית. ובניגוד למה שנאמר מפי אז חבר הכנסת ריבלין, אנחנו גם תורמים לזה, מדינת ישראל גם עוזרת לזה.

ואיך אפשר לא להתרגש מהילדים והילדות הנפלאים האלה שראיתם אותם כאן, אבל אני מתרגש ממשהו נוסף, שני הדגלים האלה, מגן דוד, חצי הסהר. תראו, תסתכלו על שני הדגלים האלה, זה מה שאנחנו מראים לכל העולם – יכול להיות וצריך להיות. זה בדיוק ההפך, אבל בדיוק ההפך מהחשיכה, זה האור, זה האור שמפזר את האפילה.

וזו הרוח שמנחה אותנו בישראל, באזרבייג’ן, בחב”ד, בעזרת השם גם במקומות אחרים במרחב ובעולם, ולכן אני מאוד מאוד שמח להיות אתכם. תודה לכם, תודה מקרב לב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה מתוקים ביבי שרה והילדים
    14/12/2016 15:03
    ברוריה בת לאה
  1. בס”ד – ביום עצוב זה בו נעשתה דקירה שוב ופורסמו תמונות הזויות של רה”מ- החלטתי לסגור את וואלה ולעבור לחרדים – ואיזו שמחה איזו הקלה והתרגשות!!! ביב ושרה יקרים גם חבד אוהבים אתכם מאוד והרבי הרי אמר שביבי יעביר למלך המשיח. בסד תהנו ותנוחו קצת שם.תהיו רק בריאים וחזקים.בסד