מבהיל: 100 חרקים בחמש אריזות של שמיר בכשרות מהודרת • צפו

משגיח הכשרות הרב יוסף דורפמן, מהמומחים הגדולים בעולם בתחום התולעים, ביצע היום באחד העסקים להם הוא מעניק השגחה - בדיקה שגרתית של אריזות עלי שמיר בכשרות מהודרת של אחד הבד"צים • את מה שהוא מצא שם אתם חיים לראות: "לתוצאות שקיבלתי היום לא תעזור השטיפה. גם אחרי ארבע פעמים של השרייה ושטיפה נמצאו חרקים"
יוסף גרינבוים
י"ב כסלו התשע"ז / 12.12.2016 14:03

משגיח הכשרות הרב יוסף דורפמן, הנחשב לאחד המומחים בתחום התולעים, ביצע היום (שני) עוד בדיקה שגרתית לאריזות עלי שמיר באחד העסקים להם הוא מעניק השגחה.

התוצאה של הבדיקה הייתה – גן חיות קטן: למעלה מ-100 חרקים בחמש שקיות קטנות של עלי שמיר – ירק בגידול מיוחד, בכשרות מהודרת של אחד הבד”צים.

• הרב דורפמן, זו הייתה בדיקת פתע?

“פחות או יותר. אני נמצא בתחום החרקים שנים רבות ורואה את חשיבות הבדיקות האלו עבורי – לדעת עם מה אני משתמש ומה המצב של החברות”.

• מה זה אומר, בעצם, לקהל הרחב?

“זה אומר שיש לקנות ירק עלים בכשרויות הטובות ביותר, כי הנושא הזה מאוד רגיש וחייב בדיקה טובה וידע טוב בתחום. דבר נוסף – זה אומר שחובה להשרות בסבון ולשטוף היטב-היטב כל ירק עלים, כפי שכתוב בהוראות. אמנם לתוצאות האלו שקיבלתי היום לא תעזור השטיפה”.

• כלומר, בשקית כזו גם שטיפה טובה לא תעזור….

“נכון. חרקים מהסוג הזה של זחלי תריפס וכנימות עלה שאינם יורדים בקלות, ובבדיקות שעשיתי – גם אחרי ארבע פעמים של השרייה ושטיפה נמצאו חרקים. באריזות היום היו למעלה מ-100 חרקים בחמש שקיות קטנות, וחרקים אלו נחשבים בעייתיים”.

הרב דורפמן, העובד כמשגיח ברבנות לצד עבודה עם חלק מהבד”צים, מבהיר בשיחה עם חרדים 10: “באופן כללי כל הכשרויות מתירות לשיווק ירק עלים עם חרקים, אבל השוני הגדול בין ירק עלים רגיל לגידול מיוחד הוא רב מאוד.

“בירקות בגידול מיוחד (במיוחד בכשרויות הגבוהות), כמות חרקים קטנה מאוד. לדוגמה, מתירים עד חמישה חרקים יורדים בשטיפה בראש חסה, לעומת ירק רגיל שיהיו בו עשרות עד מאות חרקים בראש חסה – והם חרקים שלא יורדים בשטיפה. ישנם חרקים כמו זחל זבוב המערות שהם יכולים להיות בתוך העלה.

“בבדיקה שעשיתי פעם לחסה גידול רגיל היו למעלה מ-200 חרקים שזה לפחות 1000 לאוין”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברור שזה לא היה מחברת חסלט
    12/12/2016 14:59
    יהודי המשתדל לאכול רק כשר
  1. על פי הנתונים האלו זה לא היה מחברת חסלט. אלא מאחת החברות הצצות כל הזמן עם חותמות המתיימרות להיות מהדרין. ואנשים מתפתים בגלל המחיר הזול.
    לצערי ראיתי שהחותמת לא מספיקה. צריך חברה אמינה וטובה כמו חסלט. או דומה לה ( אם יש)

  2. מעניין כמה חרקים מסתתרים בזקן
    12/12/2016 15:11
    משה
  3. הרבנים בעבר אכלו כל בוקר סלט מירקות וכנראה גם אכלו כל יום ג’וקים.
    כל מה שלא רואים בעין בלתי מזויינת לא נחשב לאיסור אכילה.
    חלאס עם ההטרדות האלו.

  4. ההכשר של השוק הכי טוב
    14/12/2016 01:06
    שלום
  5. אעלק כשר
    אני קונה בשוק, סחורה נקיה בלי חותמות שקר של בדצים שקרנים ונוכלים.
    הכי נקי, הכי טעים בלי גו’קים ותולעים ובמחיר נורמלי ולא מופקע.