יצחק רביץ ומייסד ישיבת ‘חכמי לב’ התווכחו על המילה ‘בולשיט’

יצחק רביץ, מ״מ ראש עיריית ביתר עילית, פנה הבוקר אל הרב בצלאל כהן,מייסד הישיבה החרדית-תיכונית 'חכמי לב', כדי למחות על הזמנת ח"כ רחל עזריה מכולנו לנאום בחנוכת הבית של בניין הישיבה החדש • רביץ: "כל הדיבורים שלך מתבררים כבולשיט" • כהן: "כדאי שבעתיד תמנע משימוש במילה" • רביץ: "זה דווקא עדין מאוד לעומת מה שהציבור חושב"
יוסף גרינבוים
ט' כסלו התשע"ז / 09.12.2016 12:38

אמש (חמישי) השתתפה ח״כ רחל עזריה ממפלגת ‘כולנו’ במעמד חנוכת הבית של הבניין החדש של הישיבה התיכונית חרדית ‘חכמי לב’ בשכונת בית וגן – שהקמתה לוותה בהתנגדות עזה בציבור החרדי.

השתתפותה של הח”כית, שאף נאמה באירוע, עוררה פליאה ולא מעטים פנו אל מייסד הישיבה, הרב בצלאל כהן, ותהו על המהלך בו אישה נואמת בהיכל ישיבה.

עזריה עצמה צייצה תמונה שלה נואמת בהיכל הישיבה, ליד ארון הקודש – וכתבה: “בפתיחת ישיבת חכמי לב. ישיבת תיכונית חרדית פורצת דרך המשלבת לימוד תורה ולימודי חול, הרב בצלאל כהן מוביל אותה עם הרבה אהבה לתורה, לעם ולמדינה”.

הבוקר (שישי) פרסם הרב בצלאל כהן בדף הפייסבוק שלו צילומי מסך מהוואטס-אפ –  חילופי דברים קשים שהתנהלו בינו לבין יצחק רביץ, נציג דגל התורה ומ״מ ראש עיריית ביתר עילית.

כהן הקדים וכתב  בפוסט:

“מיום ליום נדמה לי שאני הופך להיות ממש בגדר ‘חפצא של מצוה’, כשאנשים שונים זוכים לקיים בי מצוות ‘הוכח תוכיח את עמיתך’.

” אתמול זכה במצוה אברך צעיר שניגש אלי לאחר תפילת שחרית למחות על כניסתה של ישיבת ‘חכמי לב’ למבנה חדש בשכונת בית וגן, והיום עשה זאת הרב יצחק רביץ שלוחא דרבנן של מפלגת ‘דגל התורה’ בעיריית ביתר עילית – שמחה על נאומה של ח”כ רחל עזריה באירוע ‘חנוכת הבית’ של הישיבה אמש.

” הלוואי שאמשיך לזכות את הרבים במצוה חשובה זו”.

רחל עזריה

וכך התנהלה השיחה:

רביץ: “בצלאל יקירי, בוקר טוב.

אינני מבין את אלו שתוקפים אותך על ביקורה של רחל עזריה. ס”ה עשית שירות מצוין להוכיח את הטענה שחכמי לב זו לא ישיבה, אלא מוסד שמטרתו להפוך בחורים לפחות חרדים.

כל הדיבורים על כביכול דאגה לפרנסה ועל דאגה לבחורים שקשה להם ללמוד, מתבררים כבולשיט, כאשר במעשיך מתברר דכנראה צודקים אלו שטוענים נגדך, שמטרתך לעשותם פחות חרדים.

עצוב, כואב, ובעצם מזעזע.

באהבה ובכאב, יצחק רביץ”.

כהן: “יישר כח על הדברים”.

רביץ: “זה לא אישי כמובן, רק הרגשתי שזה נדרש למחות על המעשה החמור הזה. אוהב אותך”.

כהן: “חשוב מאוד, תזכה למצוות. רק כדאי שבעתיד תמנע משימוש במילה השניה בשורה 11, זה לא מכבד אף אחד ובוודאי לא אותך. אשמח לפרסם את מחאתך. זו ממש מצווה רבה”.

רביץ: “זה בסדר גמור, עומד מאחורי המילה בולשיט. זה דווקא עדין מאוד לעומת מה שהציבור הרחב חושב על העניין. כואב כואב מאוד. ובאמת מחאתי מגיעה ממקום אוהב.

“זה לא משהו אישי, רק לדעתי מעשיך פוגעים נוראות במרחב הציבורי החרדי. גם אם אתה רוצה לחכות את נהורא, מערבא, וכו’, היה עולה על דעתם להזמין את רחל עזריה ו/או לעשות שיתופי פעולה עם הגרועים שבאויבי עולם התורה???

“באמת עצוב לי ברמה האישית, כי אני מכירך כאדם מאוד נכבד”.

לאחר הפרסום מסר רביץ תגובה לחרדים 10:

“נדהמתי לראות שאדם המכנה עצמו ‘ראש ישיבה’ הפיץ ברבים התכתבות אישית שלי איתו. ההתנהגות הגסה הזאת, היא חלק מההתנהגות הכללית של האיש שהשיל מעצמו דמות של בן תורה.

“ובאשר למילה מסויימת בדברי, העירנו חברים שמדובר על מילה שברחוב משתמשים בה לביטוי לא מכובד. כמובן שלא ידעתי, והמילה הזאת הייתה מוכרת לי כתחליף לביטוי ‘אתה מבלבל את המוח’.

“גם טעויות הכתיב הם תוצאה של שיגרא דלישנא כאשר כותבים דברים במהירות ובאופן אישי.

“תודה רבה, יצחק רביץ”

יצחק רביץ

יצחק רביץ

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים מסכנים ומשועוממים
    10/12/2016 20:17
    אוהד
  1. רדו לו כבר מהחיים ותהו לו לעבוד בשקט!!!