אחרי 15 שעות חיפושים: הילד יעקב דב בן ה-6 אותר ליד הכפר חיזמא

מאות שוטרים ומתנדבים חיפשו במהלך כל הלילה אחר הילד יעקב דב שרוט בן ה-6, הסובל מאוטיזם, שנעלם אתמול בערב לאחר שירד עם אביו מהאוטובוס בשכונת נווה יעקב • הבוקר הוא אותר על ידי תצפית עוטף מג"ב ירושלים, כשהוא מתהלך תשוש ליד חיזמה • "השוטרים העלו אותו לרכבם, חיממו אותו ונתנו לו לשתות - תוך שהם מרגיעים אותו"
חיים טוויל
ה' כסלו התשע"ז / 05.12.2016 09:40

אחרי 15 שעות של חיפושים אחרי הילד יעקב דב שרוט בו ה-6, שנעלם אתמול בשעות אחר הצהריים ומאז עבדו עקבותיו – הוא אותר בסיבות השעה 9:30 בריא ושלם בתוואי בין חיזמה לנווה יעקב.

מהמשטרה נמסר, כי הילד אותר על ידי תצפית עוטף מג”ב ירושלים, כשהוא מתהלך בתוואי חיזמה בשטח פתוח, משוטט ותשוש.

“צוות משטרה ומג”ב שאיתרו את הילד העלו אותו לרכבם, הרגיעו אותו, חיממו אותו ונתנו לו לשתות – תוך שהם מרגיעים אותו ובמקביל זימנו מד”א לבדוק אותו”.

בהודעת המשטרה נאמר עוד: “משטרת ישראל המצויה בקשר כל העת עם הורי הילד והמשפחה מודה לכל המתנדבים הרבים שנרתמו וסייעו בחיפושים לאיתורו”.

במשטרה ציינו עוד, כי “בחיפושים מאמש השתתפו מאות מתושבי השכונה בתיגבור תלמידי ישיבות בשכונה. חלק מהישיבות ביטלו את סדר בוקר והצטרפו למחפשים”.

יוחאי שווה, מתנדב איחוד הצלה, סיפר: “ערכתי לילד בדיקה רפואית ולמרבה הנס הילד היה במצב טוב אך תשוש. אין ספק שזה בשורה משמחת לאחר לילה שלם של דאגה לשלומו יחד עם מאות המתנדבים שיצאנו לחיפושים בכדי לאתרו”.

מבית החולים הדסה נמסר: “אל חדר המיון פונה הילד בן ה-6 אשר נעדר מאז אתמול מביתו ונמצא בתם חיפושים נרחבים. בשעה זו עובר בדיקות שונות כאשר אמו לצידו”.

הדרמה החלה כאשר הילד בן ה-6 ירד בשעות הערב עם אביו מהאוטובוס בשכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים, כאשר חזרו ממוסד ‘סולם’  ברחוב סורוצקין, בו לומד הילד במהלך היום – פתח בריצה ומאז נעלם.

האב דלק בעקבותיו אולם לא הצליח להשיגו.

לפי מכריו, הילד סובל מאוטיזם ואינו מתקשר עם הסביבה.

בחיפושים, שנמשכו מאז שעות הערב אתמול, הפכו המתנדבים כמעט כל פינה בניסיון לאתר את הילד, בשל הסיכון לחייו. בחיפושים השתתפו מאות מתנדבים של ארגוני ההצלה וזק”א, לצד צוותים של יחידות חילוץ משטרתיות, פרשים, תצפיתנים, כלבנים  – והבוקר הצטרפו אליהם מתנדבים נוספים.

גם יחידת חילוץ מגילות מחוז ש”י הצטרפה לחיפושים, לאתר שקיבלה בקשה ממחוז ירושלים לסייע באירוע. צוותי סריקות ואיתור נעדרים של היחידה הצטרפו למאמצי החיפושים אחר הילד בשכונת נוה יעקב.

גם מחל”צ עציון מחוז ש”י נמסר הבוקר: “מחלצים מהיחידה יצטרפו הבוקר לנסיונות האיתור של הילד בן ה6 בשוכנת נוה יעקב שנוהלו הלילה על ידי יחלצ מגילות, לצערנו ללא ממצאים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות