הסתיים המשבר באל-על. האם הגיע הסוף גם לסבל של הטסים בחברה?

שייע קליין
|
ד' כסלו התשע"ז / 04.12.2016 19:01
יו״ר ההסתדרות ומנכ”ל חברת אל על חתמו על הסכם – שימנע את המשך השיבושים בטיסות החברה • יו״ר ההסתדרות: “רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור” • ומה קיבלו הטייסים?

אחרי שטרטרו את הנוסעים במשך שבועות, השמיצו את הטייסים, שמצידם הטיחו האשמות בהנהלת החברה  – יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ”ל חברת אל על דוד מימון חתמו הערב (ראשון) על הסכם בחברה.

לפי ההסכם, תסתיים חכירת מטוסי הנוסעים והטייסים התחייבו לשקט תעשייתי, כולל חיסכון בעלויות מלונות ואש”ל עבור הטייסים, וקיצור שהייה של טייסים בחו”ל בטיסות ארוכות.

הטייסים יקבלו בתמורה תוספת שכר של 8.75%, מתוך הכסף שייחסך, כתוצאה מתהליכי ההתייעלות בחברה.

ההסכם נחתם בתום 21 שעות רצופות – החל מאמש בשמונה בערב – בהן נערכו שיחות אינטנסיביות בלשכת יו״ר ההסתדרות.

יו״ר ההסתדרות, שתיווך בין הנהלת החברה לעובדים, מסר במועד החתימה: ״לאורך כל המו״מ ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת למען השירות לאזרח.

“ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה”, הבטיח. ”בשעה זו אני רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור. כעת כולם ביחד מגויסים למען הצלחת החברה והשירות לנוסע”.