המובלעות שמציע הנשיא הן חור בספינה

הצעת נשיא המדינה לשקול הקמת אוטונומיות נקיות מסממני יהדות - שבהן יימחקו השבת, פסח, ט' באב והשד יודע מה עוד - אינה חדשה. קדמו לו מפלגות שוליים אנטי-דתיות • ההסכמה לוותר על הצביון היהודי בחלקים של ישראל היהודית, כמוהם כקיפול דגל המדינה באזורים אלה
עידן יוסף
א' כסלו התשע"ז / 30.11.2016 23:06

הצעתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לשקול הקמת אוטונומיות נקיות מסממני יהדות – שבהן יימחקו השבת, פסח, תשעה באב והשד יודע מה עוד – אינה חדשה.

היא הועלתה לפני עשרות שנים על-ידי מפלגות שוליים אנטי-דתיות כמו ‘שינוי’ בגלגולה הראשון, ומועלית היום שוב בגרסאות שונות על ידי סיעות ‘יש עתיד’ ו’כולנו’.

הטענה כאילו “אולי הגיעה העת לשינוי”, כדי להצדיק פירוק החברה היהודית בישראל לשבטים, נוגדת את תפישת הממשלה והציבור הענק שבחר בה.

רוב העם מאמין בערבות הדדית הרואה בחלקים השונים באומה קשורים זה בזה, מתוך המכנה המשותף של מרחב ציבורי-ממלכתי יהודי במדינה היהודית.

גם מועצת יחד, אסיפה מייעצת שהוקמה לפני 16 שנים בהחלטת ממשלה כדי לייעץ לנשיא המדינה ביחסי דתיים-חילוניים, לא מצאה לנכון לייעץ לשקול את המתווה הבעייתי אותו מעלה הנשיא ריבלין.

גם שם מבינים כי המובלעות החילוניות שמציע כבוד הנשיא הן חור בספינה, שמסכן את זהותו הלאומית של העם היושב בציון. ההסכמה לוותר על הצביון היהודי בחלקים מסוימים של ישראל היהודית, כמוהם כקיפול דגל מדינת ישראל באזורים אלה.

שבנו לציון מכוחה של ההבטחה ההיסטורית, והציונות קשורה בעבותות של אהבה עם התנ”ך – הצידוק המוסרי היחיד לכיבוש ארץ זו.

הגיעה העת להשיל מעלינו את תרבות הגויים, אחרי אלפיים שנות גלות. הגיעה העת להכיר בכך שעם ישראל חוזר בהמוניו לארצו, לשורשיו ולמסורת ישראל, ומעוניין כי המרחב הציבורי יהיה ללא חילולי שבת ומועד, וללא נבלות וטרפות – כיאה למדינה של עם-ישראל.

הטור מתפרסם ב-news1

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה
    05/12/2016 12:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הנשיא ריבלין והחור בספינה

    במה הצעתו שונה מכל עיר חרדית או ערבית?