עדיין לא בית כנסת, אבל גם במשכן הכנסת יש תקנון צניעות למבקרים

על פי תקנון הצניעות תיאסר כניסת מבקרות הלבושות בחצאיות או שמלות קצרות: "אין לבא בלבוש שאינו מכבד את משכן הכנסת" • עוד נקבע: רק אישה תעיר לאישה וגבר לגבר.
אבי כץ
כ"ט חשון התשע"ז / 29.11.2016 22:32

עדיין לא בית כנסת, אבל גם בכנסת מבינים כי קוד לבוש צנוע הוא לא רק עניין דתי.

הכנסת ריעננה באחרונה את קוד הלבוש של הבאים למשכן ואסרה על הגעה עם חצאיות ושמלות קצרות.

על פי הנוהל, התקנות יחולו על כל באי הכנסת: עובדים, בעלי אישורים קבועים, עובדים, ספקים ותלמידים. במכתב ששלח מנכ”ל הכנסת, אלברט סחרוביץ’, ל”כל באי הבית” נמסר על רענון של קוד הלבוש במשכן האוסר לבוש של חצאיות או שמלות קצרות.

בכנסת הסבירו כי הכוונה היא לחצאיות ושמלות קצרות שאינן צנועות. המכתב שהופץ כולל את הקוד שהיה קיים קודם לכן: “לפי קוד הלבוש, יש להגיע לכנסת בלבוש הולם, אין להופיע בלבוש שאינו מכבד את המשכן הכנסת.

עוד נקבע כי אין להגיע בלבוש בעל כיתוב פוליטי.

בהנהלת הכנסת אומרים: “רענון קוד הלבוש לפני כמה שבועות נועד לחדד, עד כמה שניתן, אי בהירויות שהיו בעבר – והכול תוך הפגנת רגישות רבה, שמירה על מכובדות בלבוש מחד, אך ניסיון למנוע ככל האפשר בפגיעה ברגשות מבקרים ואורחים.

“ככלל, אין שינוי מהותי לעומת מה שהיה נהוג קודם. בשבועות הספורים מאז הופעל הקוד לא נתקלנו במקרים חריגים למעט אחד, בו הערנו למבקרת שנתבקשה להחליף בגד, מקרה, אגב, בו האישה קיבלה בהבנה את ההערה.

בנוהל החדש נקבע גם שרק אישה תעיר לאישה וגבר לגבר. כמו כן, בכל חטיבה מונה אדם שתפקידו לוודא קוד הלבוש בקרב העובדים ובעלי אישורים קבועים יונחו על ידי מחלקת ביקורים והיתרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות