הרשת סוערת: מנעולן עשק קשישה בת 93 שננעלה בביתה באלפי ש”ח

רוני מחברת 'מנעולנים 24' מראשל"צ גבה מהקשישה ניצלות שואה שננעלה בבתה מחיר כפול מהמקובל על העבודה שביצע •בתה לתכנית 'הכול כלול' בערוץ 10: "הדלת כבר פרוצה, אני לא יכולתי לעצור ולעשות השוואת מחירים, וגם לא תיארתי לעצמי שאני אתקל בנוכלות"
שייע קליין
כ"ח חשון התשע"ז / 29.11.2016 14:04

סיפור מקומם מסעיר את הרשת: מנעולן שהוזמן לביתה של קשישה, ניצולת שואה בת 93, שננעלה בביתה, גבה ממנה לא פחות מכ-4,000 שקל עבור פריצת הדלת.

הסיפור, שהועלה לפייסבוק גרר אלפי שיתופים ותגובות נזעמות על רוני מחברת ‘מנעולנים 24’ מראשון-לציון.

בתוכנית ‘הכול כלול’ המשודרת בערוץ 10 צילמו את בתה של הקשישה: “כשהוא הגיע, המנעולן אמר לי לזוז מהדלת כאילו הוא מתכוון לפוצץ אותה או משהו כזה. בדיעבד הבנתי למה הוא ביקש ממני להתרחק, כי הניסיון לפרוץ אותה היה מאוד קצר. הוא לקח מקדחה וקדח את המנעול, ותוך דקות ספורות נכנסנו פנימה”.

לדבריה, המנעולן הסתכל על הדלת ומיד אמר שצריך להחליף את כל המנגנון. “הדלת כבר פרוצה, אני לא יכולתי לעצור ולעשות השוואת מחירים, וגם לא תיארתי לעצמי שאני אתקל בנוכלות, אז אמרתי לו בסדר. הוא נראה בחור נחמד. הוא עבד יפה ומסודר, אין לי לזה טענות”.

היא הוסיפה: “הוא הראה לי את המחירון שלו, ואמר לי שעל זה אני מוסיף לך עוד 50% – כי זה ביום שבת, וזה הגיוני, אבל הוא הוסיף 50% לא רק לעבודה, אלא למנגנון שהחליף, למנעול ולמפתחות”.

אלא שכאן חלה תפנית. כאשר הבת אמרה למנעולן כי היא תשלם לו את הסכום  שהוא דורש בגלל שאין לה ברירה, אבל היא תטפל בנושא מכל הכיוונים – הוא הגיב: “את אישה מגעילה, ישראלית חוצפנית. אני הצלתי את אמא שלך”.

הלקוחה הבטיחה – וקיימה: היא ביררה מחירים של מנעולנים והבינה שרוני מחברת ‘מנעולנים 24’ מראשון-לציון גבה ממנה כפול ממה שגובים בדרך-כלל על עבודה כזו, כמו גם המקסימום שניתן לגבות על המוצרים – ועל כל זה הוסיף 50%.

המקרה של הקשישה הצית, כאמור, זעם ברשת, וגולשים נוספים סיפרו על מקרים דומים שקרו גם להם ולהוריהם הקשישים.

כשתחקירני התוכנית ‘הכל כלול’ פנו למנעולן רוני לקבלת תגובה, הם לא קיבלו מענה – והוא אף ניתק את הטלפון מספר פעמים.

ב’הכול כלול’ פנו לארגון המנעולנים, ויו”ר הארגון הגיב כי המחירים שדרשו ב’מנעולנים 24′ מאוד מנופח. “בסקר שעשיתי בין כל חברי הארגון, המחיר המקסימלי, גם מי ש’התפרע’, היה 1,800 שקל”.

מקור

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש רבים כאלה אבל אין בתי משפט שיתנו תשובה מהירה והולמת למען יראו ויראו.
    03/12/2016 11:01
    שמעון
  1. הגנת הצרכן היא יחידה מסורבלת, רבים אינם פונים אליה, היא זוכה לתקציבים גדולים, המנהלים והעובדים רוב הזמן מגרבצים, והאזרחים חשופים לשוד של כל זב חוטם, בנקים, חברות תקשורת, עורכי דין, וכל עסק שהאסטרטגיה הריווחית שלו מבוססת על רמאות. צריך להקים מיד בתי משפט בכל עיר שיתנו טיפול ושפיטה לטובת הצרכן, אחרת נסתובב עם תחושות ניצול ועוגמת נפש, וכל הרמאים יחייכו, אם לא מיידית אזי נהפוך לחברה שסועה ולא צודקת, הילדים של המחר יבינו שלרמות זה כדאי, ובתי המשפט הרגילים יהיו עמוסים בעבודה, ולא יוכלו לשפוט כראוי, והצדק לא יעשה. צריך גם לחוקק חוקים ערכיים, מי שלא עומד בהם ישלם מחיר כואב.