תוספת שכר, בלי החכרות: הסתיים סכסוך הטייסים עם חברת ‘אל על’

הסכסוך בין טייסי אל-על לחברה הסתיים כאשר החברה התחייבה שלא להחכיר מטוסים ולהוסיף בשכרם של הטייסים • הטייסים מצידם התחייבו לקצר את שהותם בחו"ל, ולהפסיק את פיצולי הטיסות ש'ניפחו' את שכרם
קובי פינדרוס
כ"ז חשון התשע"ז / 27.11.2016 23:12

השביתה באל על – הסוף: ועד טייסי אל על והנהלת החברה הגיעו היום (ראשון) להבנות שצפויות להביא לסיום העיצומים מצד הטייסים. בתום דיונים של 13 שעות, הודיעו הצדדים כי הגיעו “להבנות בנוגע לסוגיות שהיו במחלוקת”.

המחלוקת בין הטייסים לחברה פרץ לאחר שההנהלה החליטה לשים סוף לפיצולי הטיסות של הטייסים – שהסכימו לטוס רק לכיוון אחד ובכך למעשה ניפחו את שכרם ואת השעות שעליהן הם מקבלים שכר.

ההנהלה מצידה הודיעה כי תסכים להפסיק את השימוש במטוסים החכורים – שבאים על חשבון הפעלת צוות של טייסים ודיילי אוויר, ולטענת הטייסים – מאיימת על אופיה של החברה ופוגעת בביטחון הנוסעים.

לפי ההסכם החדש, טייסים יקבלו 7.35% תוספת ובתמורה הם יבטלו הפסקת טיסות, ייענו לדרישה להפסיק את פיצולי הטיסות, יקצרו שהייה בחו”ל בטיסות ארוכות ובכללן ניו יורק, ואל על תפסיק החכרת מטוסים.

יושב ראש ההסתדרות בירך על ההסכם ואמר: “אני שמח שהצלחתי לגשר על הפערים בין הצדדים וזאת מתוך הבנה משותפת כי הצלחתה של אל על תמשיך להתבסס על ההון האנושי בחברה, מעובדי הקרקע, דרך צוותי האוויר ועד קברניטי הטיסות. כולי תקווה שהדרך המורכבת שעברנו תביא לחיזוק האמון בין העובדים להנהלה ותסייע בבניית מערכת יחסי עבודה תקינה בחברה”.

דוד מימון, מנכ”ל חברת אל על הוסיף: “ברצוני להודות ליו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הירתמותו שהביאה לסיום המשבר. כמו כן אני מודה ליו”ר ועדת הכלכלה ח”כ איתן כבל על מעורבותו. כולנו ביחד, ההנהלה ועובדי חברת אל על נשנס מותניים למען הצלחת המוביל הלאומי והשירות לציבור הנוסעים הנאמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות