פרופסור חצרוני על ‘גזיזת פיאות’, שיקום פרזיטים – וילדים • ראיון

הפרופסור הצבעוני מספר בראיון מיוחד לחרדים 10 על טקס 'גזיזת פיאות' במופע שלו: "אני לא מיסיונר, לא מחזיר בשאלה. לא מבקש מהצעירים שיחתמו על גט מהקהילה החרדית" • "אין דבר שמגעיל אותי יותר מקמחא דפסחא, עזרה לזולת ושיקום פרזיטיים" • "כלבים אני מעריך ואוהב הרבה יותר מאשר תינוקות. הייתי מבטל את כל קצבאות הילדים"
אליעזר היון
כ"ב חשון התשע"ז / 23.11.2016 15:35

אמיר חצרוני, הפרופסור הצבעוני והשנוי במחלוקת, יוצא בהופעת סטנד-אפ חדשה, בה הבטיח, כפי שפורסם אתמול, כי יקיים טקס הורדת פיאות ל’יוצאים בשאלה’.

“יהיו לנו טקסים מקסימים לחרדים שאו-טו-טו חותכים את הפיאות. כמו שהמחזירים בתשובה חותכים עגילים, אני חותך שמה פיאות לדוסים. משהו ממש-ממש מקסים”, אמר הפרופסור.

חצרוני שוהה כעת באיסטנבול שבטורקיה. זו הזדמנות טובה לשוחח איתו  על הכוונה הפרובקטיבית – הנוספת-  שלו, ועל יחסו בכלל לחרדים וליהדות.

• שלום חצרוני, אתה לא חושב שזה אקט פוגעני, גזיזת פיאות בפרהסיה?

“אני לא מיסיונר, אני לא מחזיר בשאלה, וגם לא מוציא אנשים מהצבא ולא נותן דרכונים שירדו מהארץ, כמו שאנשים מייחסים לי, אבל אם מישהו אומר לי שזה מה שהוא רוצה להיפרד מהדת במופע שלי, אין לי בעיה.

“אני לא ארגון הלל, אני לא מבקש מהצעירים החרדים שיחתמו על גט מאלוקים ומהקהילה החרדית, אבל אם זה מה שיעשה להם טוב – אז בשמחה”.

• האם יש לכך ביקוש?

“אני מאוד פופולארי בקהילת החוזרים בתשובה. בתל אביב מגיעים אלי חרדים רבים, שאת חלקם אתה גם מכיר בוודאי, ונמצאים במצבים לא חרדיים במיוחד. יהיו טקסים כאלו בהופעות, אבל רק מי שרוצה. אני לא עומד בשכונת גאולה וחותך פיאות או שם דוכן ומחתים אנשים”.

לדברי הפרופסור, הוא מקבל פניות רבות מיוצאים בשאלה שמספרים לו כי הוא המודל שלהם. האם מדובר במאות?

“לא, בעשרות אבל לא נראה לי שהחברה החרדית הולכת להתפרק בגלל זה, לצערי”.

קמחא דפיסחא? מגעיל אותי

חצרוני, פרופסור שפוטר מאוניברסיטת אריאל, התבטא בעבר כנגד אוכלוסיות שונות ומגוונות, וקומם עליו רבים מתושבי המדינה.

• האם למרות הכל יש לו פינה חמה בלב כלשהי ליהדות?

“אני מתקשה למצוא משהו טוב ביהדות, אני יכול לומר שהאיסלאם אכזרי יותר, זה כל מה שאני יכול לומר”.

• אתה לא רואה ביהדות חמלה, סוציאליזם?

“אני לא סוציאלי ידידי הנכבד, אני אנטי סוציאלי. אין דבר שמגעיל אותי יותר מאשר קמחא דפסחא ועזרה לזולת ושיקום פרזיטיים. לאדם יש ילדים והוא לא יכול לפרנס אותם צריך לקחת לו אותם ולתת אותם למי שכן יכול לפרנס”.

• עד כדי כך?

“בוודאי, כמו שאם יש לאדם כלב, והוא לא יכול לטפח אותו, לוקחים לו אותו, כך צריך היה להיות במדינה מתוקנת. צריך למנוע מאנשים ילדים רבים כמובן, אבל אם הם כבר נמצאים בעולם, הדבר הנכון הוא פשוט לקחת אותם”.

אתה משווה ילדים לכלב?

“לא, כלבים אני מעריך ואוהב הרבה יותר מאשר תינוקות”.

אתם פחות גרועים מהמתנחלים

בעבר התבטא חצרוני בגנות המתנחלים, כאשר כתב כי שמח שכלבו זכריה חי, ואילו שלשת הנערים החטופים נרצחו.

האמירה הקשה הזו קוממה עליו רבים שראו בו פרובוקטור שחצה את כל הקווים האדומים, מה שמוביל לחשיבה עמוקה – האם העובדה שאת החרדים הוא מתעב פחות היא מחמאה עבורנו.

“גם לכם וגם למתנחלים יש את אותם תכונות מזיקות כמו ילדים רבים, סוציומטיות, וחיים על חשבון המדינה – ובכל זאת אתם טובים יותר, כי לכם אין את המאפיין המתנחלי הגורם לנו להילחם עם כל העולם. הם, המתנחלים, חיים בחוסר סינכורניזציה מוחלטת עם כל העולם – הכל שלנו ושלנו ושלנו – וזה יוצר תופעה פאטלית שאנשים מתים כל הזמן”.

לא מכבר פנה הפרופסור לבג”ץ וביקש לבטל את זהותו היהודית. האם הוא לא רואה כל חשיבות בשמירת הזהות והלאום היהודי, או במילים אחרות, האם חוקי הנישואין והגירושין במדינה לא ישמרו על העם היהודי כפי ששמרו עליו עד כה?

“השואה הוכיחה שלהיות יהודי זה לא שוס גדול. לא סיפור הצלחה. אני לא בעד לשרוף תנ”ך וכו’, אך אין לי כל בעיה שהדת היהודית תיעלם. אילו היה הדבר בידי הייתי מבטל דבר ראשון את חוק השבות – כל יוצמח שהתארגן על סבתא יהודייה מגיע לישראל. הוא רוצה חיים טובים שיחפש אותם במוסקבה”.

אתה באמת רוצה לבטל את מעמדך כיהודי?

“אתה יודע שדרעי או יותר נכון העוזר שלו, כמדומני שמו סודרי אמר, שאני הוא המקרה היחידי ששר הפנים יסכים לבטל את מעמדי כיהודי? אני מחכה לזה בכיליון עיניים, אבל כמו עוד הרבה דברים גם זה תקוע בבג”ץ – המדינה רוצה עוד זמן. נחכה”.

• חצרוני, למה אתה כל-כך פרובוקטיבי?

“אני בסך הכל מביע את דעתי. מה אתה רוצה שאני יגיד שאני מתרגש מאורח החיים שלך, שהלולב שלך בסוכות עושה לי טוב? זו דעה לגיטימית, שאני מביע אותה. אני לא מזיק לאיש, לא קורא לפגוע באף אחד, מצידי שתלמדו בישיבות, תקיימו מצוות, כמה שאתם רוצים. אני לא מתערב, אבל אל תבקשו ממני לתקצב אתכם. אילו זה היה תלוי בי הייתי מבטל את כל קיצבאות הילדים.

“להגיד שאני מעדיף כלבים קטנים וחמודים מגזע האסקי על ילדים זו לא פרובוקציה, אבל אני לא מסיונר אני לא שם דוכן להחתמה נגד הדת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בפסקה לפני האחרונה
    23/11/2016 23:52
    חן
  1. ‘אגיד’ ולא ‘יגיד’

  2. דביל
    24/11/2016 07:25
    אריה
  3. מה אתם מביאים אותו כאן , מחרף מערכות אלוהים וטיפשון . מספיק עם השינאה העצמית , נכון שיש לנו מה לתקן , אבל זה לא אומר שצריך להביא רופא אלילים בשביל זה , בוש והכלם חציר שעיר ומלא רוח יהי רצון שתעוף ברוח קלה ותפסיק לחיות מצומי ומפרזיטיות של חוסר בבגרות ורצינות לחיים . ולאחי היקרים המסולאים בפז חזקו ואמצו והרבו דעת ותורה והגות יהודית אמיצה .

  4. אמיר חצרוני
    25/11/2016 08:35
    אלמונית
  5. אמיר חצרוני צודק בכל מילה.
    רוצה להתחתן איתו