אם עד היום שאלנו את עצמינו ‘מה מרוויחה’ וואטא-ספ מפלטפורמת התקשורת נטולת הפרסומות המרשימה שהקימה, מגיע הדיווח הבא ושופך קצת אור על תכניותיה.
באתר geektime מזכירים שפייסבוק רכשה את וואטס-אפ תמורת 19.6 מיליארד דולר, סכום שהאמיר אגב ל-21.8 מיליארד דולר, בזכות מחיר המניה של פייסבוק, שזינק עד להשלמת העסקה.
איך פייסבוק מתכננת לעשות כסף מהרכישה? הלא מייסדי וואטס-אפ התחייבו שלעולם לא ישלבו בה פרסומות?
על פי המידע שהגיע ליניב אביטל, מומחה המיחשוב של geektime, קיים כבר פיילוט לפיו החברות מתקשרות עם משתמשיהן על גבי התשתית של וואטס-אפ ומעבירות להם מידע. בין היתר כולל המידע גם הודעות שירות, כמו למשל הודעות על הזמנה מוכנה, שילוח של חבילה או טיסה מתעכבת וגם הודעות בעלות אופי פרסומי יותר.
חברות וארגונים שישתתפו בתוכנית יכונו Verified Business, וייהנו מהאפשרויות הללו שכמובן יהיו חסומות בפני ארגונים שלא ישלמו לפייסבוק. התשלום, ככל הנראה, ייעשה על פי מספר הלקוחות ‘המשוייכים’ של הארגונים, כלומר, לקוחות משתמשי וואטס-אפ.
היתרון הגדול של ווטסאפ הוא בזמינות ובנגישות. בעוד שהמחשב הקלאסי ואפילו המסנג’ר, דורש מבית העסק את פרטי הפייסבוק של המשתמש, הרי שבווטסאפ הוא נזקק רק למספר הסלולרי שלו.