רובינשטיין: “נוצר חלון הזדמנויות. יכול לשחרר בביתר מיד 1000 יח”ד”

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין פונה לממשלה ולח"כים החרדים בבקשה להפשיר את הבנייה בביתר: "בהינף יד יכולה המדינה להוציא לשיווק 900 יחידות דיור זמינות מיידית לציבור החרדי"
אליעזר היון
ט"ז חשון התשע"ז / 16.11.2016 22:43

ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, יצא בקריאה לממשלת ישראל “לשחרר מיידית לשיווק את כל מלאי הדירות הקיים בביתר”.

לדבריו, “ניתן לשווק באופן מיידי כאלף יח”ד. הציבור החרדי זקוק לדירות הללו, ביתר היא עיר מבוקשת ביותר, ואין למנוע מהציבור את הזכות והצורך להתגורר בה”.

רובינשטיין הוסיף:  “בכל מקרה אין להסכים עם מצב שבו הדרג המדיני חונק התפתחות עיר, ואינו מאשר בניה חדשה בה עקב לחץ מדיני. אולם כעת נוצר חלון הזדמנויות שיש לנצלו. הציבור נואש לדירות הללו”.

בשבועות האחרונים קיימה הועדה המקומית לתכנון ובנייה של עירייה ביתר עילית, דיון מקצועי נרחב בתכנית בינוי עדכנית ומשופרת לגבעה ג’ – הגבעה השלישית של העיר.

על פי התכניות, גבעה ג’ של העיר תכיל למעלה מ-1,100 יח”ד בסך הכל, כ-200 מתוכן כבר שווקו על ידי משרד השיכון והעבודה בשטח כבר בעיצומה, כאשר כאלף יח”ד נוספות ממתינות לשיווק, שהתעכב כאמור.

בתכנית התב”ע החדשה שהוגשה לאישור, נוספו הערות על בסיס ניסיון העבר שנצבר בעיר, מתוך היכרות טובה יותר של צרכי הציבור החרדי ותושבי העיר, וכך להתאימה באופן המיטבי לרוכשים העתידיים שיתגוררו בה. בעיקר אלו המתייחסות להתאמת המקום לתחבורה ציבורית, אופי הבנייה, צרכי הבטיחות, כיכרות, חניות, מוסדות חינוך, דת, ועוד נושאים הייחודיים לציבור החרדי.

במכתב שנשלח לחברי הכנסת החרדים כותב רובינשטיין: “בהינף יד יכולה המדינה להוציא לשיווק 900 יחידות דיור זמינות מיידית לציבור החרדי, במקום מבוקש ביותר, כאשר עבודות הפיתוח במקום כבר בשלב מתקדם”.

הוא מבקש מהח”כים: “זהו הזמן להפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטיים ולהביא להפרשת הבנייה בביתר”.

כזכור, רק לאחרונה, אחרי שנים של הליכים בירוקרטיים, הכריז המינהל האזרחי על שטח של 4,000 דונם הסמוכים בחלקם לביתר כ”אדמות מדינה”. פירושה המעשי של ההכרזה, הינה פתיחת אפשרות לתכנון והקמת שכונות חדשות נוספות בביתר עילית, המשוועת מזה שנים להרחבת השכונות הקיימות. אישור השטחים הללו, עשוי להביא לבנייה נוספת בביתר של כ-5,000 יח”ד חדשות, שיצטרפו ליותר מ-8,000 יח”ד הקיימות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנהלי מחלקות רועוננו
    17/11/2016 00:13
    שלמה גבעה ב
  1. כל מנהלי המחלקות ברחו

  2. מעניין שהח
    17/11/2016 01:17
    קראצמיך
  3. ייתכן שהדובר המסור, איזה מוישה אחד מאלעד, לא בדיוק מסונכרן עם הבוס רובינשטיין ומוציא הודעות לתקשורת בזריזות יתירה לפני שהבוס מספיק לפהק???