מה באמת היה בחתונת דרעי? • בועז בן ארי מגיש תיעוד מיוחד

על מה שמר דרעי לאורך כל החתונה • מי ריגש אותו במיוחד • מה רצו מחיים ולדר • מי הסתודד עם מי • מה ביקשו היחצנים של ברקת • ואיך נראים מילון שקלים בתוך שקית זבל • בועז בן ארי עם תיעוד שלא תראו בשום מקום
בן-ארי בועז
י"א סיון התשע"ד / 09.06.2014 15:52

עושים חתונה

IMG_0104

אריה דרעי, האב המייסד, לא איפשר לאיש מעוזריו לשלוט על היין. בקצה השולחן, ממש ליד הנגיד וולפסון וצמוד לאלי שמחיוף, הוטמן ארגז בקבוקיי יין מסדרה מיוחדת של סגל. אם זה מעניין אתכם: היו בסדרה רק 9.700 בקבוקים. מתוכם נמזגו בחתונה 20.

IMG_0121

ברחבה, יהודה אזרד מנסה להחליף מילה עם העיתונאי אשר מדינה מעיתון המבשר, ואיש של הגר”ש עמאר. אורח שפתח בשיחה עם אזרד לא איפשר להם לשוחח שניה אחת בשקט. “נדבר בוואטסאפ”, סיכם מדינה.

IMG_0131

אריה דרעי ניגש לשולחן הכבוד ללחיצת ידיים ושתיית לחיים עם האורחים. בשולחן המרכזי נותר ישוב על מקומו אלי שמחיוף. דקות לאחר מכן, עם התרחקות הצלמים, הגיע ח”כ אריאל אטיאס. השניים שוחחו ארוכות על דברים ברומה של סיעה.

IMG_0155

התזמורת שניגנה בחתונה מכונה ‘סדר שלישי’.  הקלידן הוא בנו של העיתונאי יצחק נחשוני מ’מרכז העניינים’, ואחיו של העיתונאי קובי נחשוני מוויינט (משמאל). או במילים אחרות: אחד מנגן על הקלידים, השני מנגן על פוליטיקאים. יאיר אטינגר מהארץ (מימין) הצטלם יחד. גם רק אל תחשבו שהם אחים, למרות הדמיון.

IMG_0166

ובינתיים, מעגלי הרוקדים תמו. האורחים הוזמנו למנה ראשונה. אלא שהחתן התקשה להגיע אל שולחן הכבוד, עקב בעיות תעבורה קשות. הסיבה: מאות צבאו על חותנו אריה דרעי. אז הבחורים פינו את הדרך – וכמו שנאמר: חתן דומה למלך, ומלך פורץ דרך…

IMG_0181

“אני לא רוצה לומר לך כלום.. אני לא חושב שזה בסדר.. אני כבר לא שם שנתיים”. זה מה שהספקתי לשמוע ביחד עם יגאל גואטה (משמאל) מפי ח”כ יעקב אשר. הייתי מוכן להמר שהם דברו על הלוגו החדש של עיריית בני ברק, אבל אני לא פרשן. נסו לברר אצל גואטה מה דובר שם. נשמע מעניין.

IMG_0185
IMG_0189

מעגל ענק של עיתונאים ניצב לו סביב האישה הכי חזקה במדינה: הגברת הדסה רלב”ג. עופר חדד מערוץ 2 שאל שאלות, יהודה שלזינגר מישראל היום אסף שבבי מידע, היחצ”ן ירח טוקר ניווט את השיחה – והיא בחכמתה הרבה שקלה מילים והשמיעה רק מה שרצתה שישמעו. השיחה לא הסתיימה בלי כמה מילים טובות על חתנה – הרב הראשי דוד לאו. כולם חייכו.

IMG_0193

אריאל אטיאס סיים את השיחה עם שמחיוף, יצא החוצה, ובפינה שקטה ניהל שיחה עם שלמה פלס, האיש של ר’ לוי לבייב. תוך כדי נשלפו סמארטפונים, התנהל דיון ער על הנכתב והנאמר, ובסוף שניהם שקעו בדממה, איש איש תחת פלאפונו בידו.

IMG_0209

הפתעת הערב הייתה הופעתו של עוזר הראשון לציון, דודו עמאר, שהגיע לראשונה מזה שנים לאירוע ללא חתימת זקן וזיפים. הוא קצר מחמאות על גילו הצעיר, אבל לא ממש אהב את כל תשומת הלב סביבו.

IMG_0213

הגרב”ש סורצקין, ראש רשת כוללים, לחץ את ידו של דרעי ופנה לצאת. עדת הצלמים במקום תקפה אותו בפלאשים. “זה לאינטרנט”, לחש לו אי מי על אוזנו, והוא פנה אל אבריימי קורייזר שעמד לידו, חייך ואמר: “אם הם רוצים לצלם – שיצלמו”.

IMG_0224

ר’ לוי לבייב הגיע לחתונה עם הצמוד שלמה פלס, שפילס לו דרך.

IMG_0229

אבי בלום, שהגיע עם הצמוד שלו יעקב ריבלין, התיישב מסביב לשולחן יחד עם שלום ירושלמי ממעריב ועופר חדד. השיחה התנהלה בקודים. הנושא החם לא היה אפילו מי יבחר לנשיא, אלא בעיקר מי הגיע לחתונה. אה, מי באמת לא הגיע? ליברמן.

IMG_0239

המקובל רבי בניהו שמואלי שהגיע לחתונה, יחד עם רב הסלבס מרדכי חסידים, נתקל בחוץ בינקי דרעי, שלחץ את ידיו והתברך בחמימות. בסמוך עמד ארי גלאר שגם הוא זכה לברכה בזכות המשב”ק המסור.

IMG_0249

בצידי חצר הענקית התיישב הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע, הרחק מן ההמולה והתקשורת. סבבו אותו אברכים ובני תשחורת, והרב החל באמירת פשט בגמרא אותו חידש היום, והמקום הפך למיני בית המדרש. יחד איתו ישב אבי רוזן, הכתב הפוליטי של יום ליום (מימין).

IMG_0268

קובי אריאלי, שמעון ברייקטוף וצוריאל קריספל נפגשו עם לייזר. טוב, זו לא התחלה של בדיחה. זה באמת מה שקרה שם, אריאלי התבדח על כל מה שסביבו, קריספל הזמין אותו לאירוסי בתו, וברייטקופף היה עסוק בלהתחמק מהצילום.

IMG_0270

ליד שולחן שמוקם במקום חשוך התיישבו אבי רוזן מרדיו קול חי והעסקן חיים כהן, ושוחחו ארוכות. השיחה התמשכה, תוך  שם מסתירים את פיהם כדי שלא יבינו מה הנושא. אנו רק מקווים שאבי, שחגג את יום הולדתו לפני ימים ספורים, קיבל גם ברכת מזל”ט.

IMG_0273

הרב בן ציון בוארון, שהתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי מול הרב יצחק יוסף, הגיע אף הוא לחתונה. לאחר לחיצות ידיים ואמירת מזל”ט לאריה דרעי, יצא הרב כשספר הלכתי תחת ידיו באופן קבוע. הוא מיהר לצאת, אבל עשרות הקיפו אותו וביקשו ללחוץ את ידו. הוא הצביע על הספר וכך מנע את ההתקהלות סביבו.IMG_0283

באולם עלה לשיר האיש הכי נחמד בירושלים, אבי מילר, אורח המשפחה ולפי בקשת החתן. מי שהקליט את הקטע בוידאו היה זמר הערב יוסי ברגר. דקות לאחר שאבי ירד מהבמה, ניצבו שניהם במרכז הרחבה, מאזינים לקטע המוקלט, שיצא באיכות שמע מעולה, אך בתאורה גרועה. מזל שהצלם וידאו של החתונה צילם גם.

IMG_0292

בסגנון ירושלמי אמיתי, ללא התחשבות בצלמים, תוך שהוא מסרב להרים את כובעו שלא יסתיר את פניו, ניצב לו האיש הצעיר בעיריית ירושלים, המסתובב ומתחיל להרעיד עולמות – שמעון ליברטי. “צלמת?” שאל לאחר שזזתי מהמקום. אמרתי לו שכן. “אל תתלהב, איש לא מעוניין לראות את התמונה”. את זה אתם תחליטו.

IMG_0295

והילדים ברחבה בעזרת הנשים הורידו נעלים והחלו לקפץ מצד לצד. הילד בתמונה זכה באבא קפדן לכל כללי הלבוש, שעצר אותו מלרקד ללא נעליים, הושיב אותו – ובתוך דקות החזיר אותו למסלול הילד המסודר והמדוגם. צל”ש.

IMG_0298
IMG_0308

יש ילדים שעושים כבר מגיל אפס חיים של אדם מבוג., אני רק מקווה שהם לעולם לא יצטרכו להתמודד לנשיאות במדינת ישראל. אחרת לא יהיה לשני הקטנטנים הללו הסבר מאיפה הגיע הסכום הזה לידיים שלהם, לאחר שפונקו על ידי כל אורח מכובד בשטר כזה או אחר.

IMG_0318

רב ישיבת התפוצות הרב גודלשטין הגיע לחתונה ביחד עם עוזרו המסור, בחור מהישיבה. “באנו כדי לדבר בעיקר עם אנשים על קבר דוד ומה שעושים הנוצרים מעליו. אנשים לא יודעים, אבל משנים את כל מה שהיה נהוג עד היום – והאזור עובר לידיים נוצריות”. כתבנו ופרסמנו.

IMG_0320

ישראל כהן, כתב ככר השבת, ניפגש מאחורי הבמה עם חיים אילוז, עורך באתר. השיחה התנהלה בעיקר כשאילוז מקשיב וכהן מדבר.

IMG_0328

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הוקף באנשים התומכים בו ובעיקר בפעילותו בעיריית בית שמש. “אל תסכים להפרדה”, אמרו לו הסובבים, והוא בחיוך מעושה שאל, קבע ואמר: “הפרדה אני מכיר רק בעזרת נשים, אני לא מאמין שיעשו את כל בית שמש בית כנסת…”

IMG_0332
IMG_0338

“למעלה, למעלה” – שרה התזמורת. החתן הורם על השולחן, החברים קפצו ורקדו והובילו את השולחן לעזרת הנשים, שם הם המתינו לעליית הכלה על השולחן, והמשיכו במסע הריקוד. אך כשהכלה עלתה, החתן כבר לא העז לקפץ. העדפתי את התמונות שבהם הוא נראה צעיר שובב ונטול דאגות.

IMG_0343

ידידה מאיר ויהודה משי זהב נפגשו בחוץ, לאחר שידידיה לחץ ידיים לעשרות אנשים שהוא לא מכיר, קבל ביקורות ממאות שלא ראה מעולם. והנה הגיע למשי זהב. השחה התנהל בקצרה על משהו ספציפי. התמונה הייתה האחת שהספקתי לצלם.

IMG_0347
IMG_0352

בנו של ינקי דרעי (הנכד של), פצצת אנרגיה, התיישב לשמוע את המוזיקה מתוך הרמקולים עצמם, בהתחלה חששתי כי ירדם, אך דקות לאחר מכן החל לקפץ ולרקוד בשמחה.

IMG_0484
IMG_0360

כבר כשאני צמוד לבמה מצלם את הנכד החמוד, יוסי ברגר התקרב למצלמה והפתיע אותי – התוצאה לפניכם. אני עוד לא החלטתי מי מופתע יותר אני או הוא, אבל הוא הונצח.

IMG_0364

הבן זקונים, שלכל אורך החתונה היה בחוץ עם חברים נקרא אל אביו. האורחים החלו ללכת ואביו נתן לו הוראות ברורות מה עליו לעשות ולאן ללכת. הוא בלי שאלות זז לדרכו, ועשה ככל הנראה את המוטל עליו.

IMG_0370

האיש שיסד את ש”ס הארצית ביחד עם אריה דרעי הוא הרב יצחק פרץ רבה של רעננה, שהגיע במיוחד לחתונה כדי לשמוח ולשמח. אריה דרעי התרגש לראות אותו ושניהם שוחחו קצרות ודברו בניהם, כאילו אין חתונה כעת.

IMG_0382

חיים ביטון, הצמוד של דרעי, ונחמניאל סבן, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש”ס, שוחחו ארוכות בעיקר על כמה מהלכים אותם בצעו השניים בתאום מלא בעיריית ירושלים. ואני שאלתי את עצמי: אם בחתונה הם מדברים על העירייה, על מה הם מדברים ביום-יום?

 

IMG_0391
IMG_0392

הרטנגן, שמחתן הלילה את בנו, הגיע לחתונה בתזמון מושלם עם הסופר חיים ולדר, וביחד הוכנסו אל מעגל הריקודים יחד עם העיתונאי יצחק נחשוני, הרב יצחק פרץ ומדרכי קרליץ. הריקוד התמשך וחיים ולדר, שנראה טוב מתמיד, נאלץ להפסיק את ריקודו, לאחר שעשרות באו אליו ולחצו את ידיו וביקשו את עצתו. הוא ענה לכל אחד בסבלנות אין-קץ.

IMG_0398

הרנטגן, שסיים את ריקודו עם החתן, פנה לשוחח עם העיתונאי יצחק נחשוני. בראותו את המצלמה שלי סבב לצד שני – אך ממול, אבוי, ניצב צלם הבית של ש”ס, יעקב כהן, שצלם אותם ללא הפסקה.

 

IMG_0402

מני גירא, שהגיע לקראת סיום החתונה, נפגש עם חבר מועצת העיר ירושלים נחמניאל סבן, והשלים פיסות מידע שחסרות לו לקראת אייטם. כדאי לעקוב.

 

IMG_0407

אבישי בן חיים מערוץ 10 התיישב לנוח לאחר עמל הערב, בו סקר וצילם במוחו את כל מי שהגיע, ובעיקר את מי שלא הגיע, הופתע על ידי הרב מרדכי תמים, שהציג בפניו את ספרו על הת”ת ופעילותו התורנית בנווה יעקב. לאחר כמה שניות של התעשתות מהפניה, התעניין בן חיים עד לפרטים הקטנים, בעיקר כשהתברר לו כי הכל שם בזכות אריה דרעי.

 

IMG_0410

הרב ויינברג הגיע לשמוח עם מי שהוא בן טיפוחיו. השמחה ששרתה על פניו של אריה דרעי, החיבוקים והברכות היו רבים. תיעדנו רגע מקסים.

 

IMG_0413

ולאחר כל זה מי זוכר שיש לחתן חברים? בדקה האחרונה, עם סיום התזמורת את עבודתה, ריכז הצלם שלומי כהן את כל החברים לתמונה קבוצתית. אני מהצד לא יכולתי לוותר על תמונה יפה כזאת של אחוות חברים, שאחלו רק מזל טוב לחברם הצעיר בדרכו החדשה.

 

IMG_0432

הערב הסתיים, וכדי שתדעו מה אכלו האורחים או בעצם מה הפסדתם, צילמתי את התפריט בחתונתם של תהילה ואהרון. היה טעים מאד.

 

IMG_9784

ולמי שנורא התלהב מהתפריט והצטער שלא היה – אנחם אתכם כי בבר בחוץ הוגש קיגעל ירושלמי בחתונה הכי ספרדית שהייתה. ומי שלא מיהר לקחת – לא נותר לו.

IMG_0433

לקראת סיום, העייפות גוברת. שני החברים באים אלי לשאול אם שמתי לב שהעניבה תואמת את צבע השיער. כשעניתי שכן – בקשו שאצלם. צלמתי. העייפות כנראה הכריעה את המצולמים. אחרת אין לי איך להסביר למה הם הצטלמו ככה.

 

IMG_0462
IMG_0466

דוד שפירא, נאמן ביתו של הגראי”ל שטיינמן (למעלה), ומנכ”ל יתד נאמן זליג אורלנסקי (למטה), הגיעו דקות לפני השבע ברכות. לחיצות היידים צולמו, המילים שנאמרו נלחשו בשקט, מכדי שנצליח לשמוע. דרעי ביקש שיישארו לשבע ברכות. הם מצדם ענו שהם מאוד ממהרים, אחלו מזל טוב – ויצאו.

 

IMG_0467

אברימי קרוייזר ויעקב איזק, הצמד המוביל ביח”צ ובתקשורת את ניר ברקת ראש עיריית ירושלים לחוף מבטחים, בעיקר במגזר החרדי. “תצלם”, ביקשו. “תמיד מדברים עלינו בתקשורת שאנחנו עושים הכל ביחד, אבל אין תמונה של שנינו ביחד”. כעת יש.

 

IMG_0475

ובחוץ ליד הבר קפה, צוריאל קריספל מופתע על ידי דרעי שהגיע לאחל לו מזל טוב לאירוסי הבת. קריספל מצדו לא נותר חייב ושוב הזמין אותו לאירוסין שיחגגו הערב. הבטחה ברורה הוא לא קיבל, מאחר ויש שבע ברכות לזוג הצעיר.

IMG_0494

ולסיום תמונה אחת שווה מיליון שקלים: תמונות איסוף המעטפות שניתנו במתנה לבני הזוג לחתונה. בעצם אני יכול לכתוב על השקית הזו הכל: שהיה בה יין, אוכל, או המעטפות, אתם תצטרכו להאמין לי. וזו אכן שקית המעטפות. נאחל לזוג שלא ידע מחסור לעולם ורק שמחה אושר ועושר.

 

IMG_0108
IMG_0110
IMG_0114
IMG_0141
IMG_0151
IMG_0163
IMG_0206
IMG_0208
IMG_0232
IMG_0329
IMG_0331
IMG_0363
IMG_0403
IMG_0404
IMG_0405
IMG_0435
IMG_0489
IMG_9810
IMG_9811
IMG_9813

ובשולים בחרתי להביא לכם את אוסף התמונות של כל אותם אלו שהיו באירוע, ובמקום ליהנות בחרו לצלם. החל מעיתונאים ועד אחרון האורחים.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי זה הצלם הזה??????????
    09/06/2014 16:30
    אני
  1. מזל טוב!!! שיהיה בניין עדי עד!
    09/06/2014 17:13
    אנונימי
  2. שיהיה להם תמיד רק טוב!!!

  3. בא לי להקיא מהצביעות ומהחיקוי האשכנזי.
    09/06/2014 17:45
    pop
  4. כמעט שכחו שיש חתן בחתונה....
    09/06/2014 22:42
    חבר טוב
  5. אהרן, שיהיה לך מזל טוב!!!!

    הייתה חתונה אששששששששש.
    כל הפוליטיקאים והעסקנים עמדו בצד ואנחנו נהנו שמחנו ושימחנו.
    תמשיך לעשות שטייגען ואל תשכח לעדכן על סיום השס שלך בקרוב!!!!

  6. מזל טוב
    11/06/2014 07:05
    מזל טוב׳
  7. מזל טוב

  8. גילוי נאות
    11/06/2014 14:11
    משה
  9. בועז, רק שכחת לציין שנחמניאל סבן זה אחיך