‘המועצת’ העניקה לח”כי ש”ס חופש הצבעה בסיבוב הראשון

מועצת חכמי התורה של ש"ס, בראשות הנשיא הגר"ש שלום כהן, העניקו לחברי סיעת ש"ס בכנסת חופש הצבעה בסיבוב הראשון של בחירת נשיא המדינה • במידה ויתקיים סיבוב שני - יקיימו חברי המועצת דיון טלפוני לפני ההצבעה • ח"כי הסיעה מתפלגים: חלק יבחרו ברובי ריבלין לעומת תמיכה גוברת ביו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק
שרי רוט
י"א סיון התשע"ד / 09.06.2014 10:44

הבחירות לנשיאות המדינה: מועצת חכמי התורה של ש”ס, בראשות הנשיא הגר”ש שלום כהן, הודיעה הבוקר (שני) על הענקת חופש הצבעה לחברי סיעת ש”ס בכנסת, בסיבוב הראשון לבחירת נשיא המדינה.

אמש, לפני חתונת בתו של יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי בנווה אילן, נפגשו חברי ‘המועצת’ והחליטו לאפשר חופש הצבעה. במידה ואף אחד מהמתמודדים במרוץ לא ישיג 61 קולות, חברי המועצת יקיימו התייעצות טלפונית לקראת הסיבוב השני ויודיעו על החלטתם.

סיעת ש”ס התכנסה ביום חמישי אחר הצהרים במשרדי התנועה בהר חוצבים בירושלים ודנה בשאלה למי יצביעו חברי הכנסת של המפלגה.

במהלך הישיבה דנו חברי הכנסת בשאלה מי מבין המתמודדים טוב יותר לציבור החרדי.

חברי הכנסת של ש”ס חלוקים בשאלה מיהו המועמד המועדף, כאשר חלק מהח”כים מעדיפים את רובי ריבלין לעומת תמיכה גוברת ביו”ר הכנסת לשעבר דליה איציק.

לאחר ישיבת הסיעה, העביר יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי לנשיא וחברי מועצת חכמי התורה את המלצתו לאפשר חופש הצבעה לח”כי התנועה.

בתוך כך, יממה לפני פתיחת הקלפי, שוררת דריכות במערכת הפוליטית. פרישתו של ח”כ בנימין בן־אליעזר מהתמודדות ברגע האחרון, בעקבות חקירתו במשטרה ביום שישי, גרמה לבלבול רב בקרב הח”כים שחשבו לתמוך בו.

סיעת העבודה, שבן־אליעזר היה מועמדה הרשמי לתפקיד הנשיא, החליטה אתמול סופית להעניק חופש הצבעה לכלל חבריה. זאת לאחר שיו”ר המפלגה, ח”כ בוז’י הרצוג, הבין כי אי אפשר לייצר הסכמה על מועמד אחד שיהיה מקובל על כלל חברי הסיעה או יתר מפלגות האופוזיציה.

בשל חופש ההצבעה, צפויים חברי הכנסת של הסיעה להתפלג בקולותיהם. שניים – חברי הכנסת שלי יחימוביץ’ ומיקי רוזנטל – כבר הודיעו כי יתמכו במועמדות של רובי ריבלין. יתר חברי הסיעה צפויים להתפלג בין שאר המתמודדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות