עו”ד נחקר: כרז במגפון “איטבח אל יהוד” לאחר הפיגוע בשכונת הר נוף

חיים טוויל
|
ט"ו חשון התשע"ז / 16.11.2016 13:38
הפרקליטות הודיעה לפרקליטו של עורך דין ברק כהן, הפעיל החברתי מ’באים לבנקאים’, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין שורת עבירות שביצע, בין היתר נגד מנכ”ל בנק לאומי ומנכ”ל בנק הפועלים לשעבר • נחקר בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, פרסום מזיק בעניינו של קטין ועבירות נוספות

פרקליטות מחוז תל-אביב הודיעה לבא כוחו של עורך דין ברק כהן כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין שורת עבירות שביצע, בין היתר, נגד מנכ”ל בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח, ומנכ”ל בנק הפועלים לשעבר ציון קינן.

לפי הודעת הפרקליטות,  עו”ד כהן נחקר על ידי משטרת ישראל, בין השאר, בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, פרסום מזיק בעניינו של קטין ועבירות נוספות.

לפי הפרקליטות, עו”ד כהן נחקר גם בחשד לפיו לאחר הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים לפני שנתיים, כרז באמצעות מגפון קריאות “אללה אכבר” ו-“איטבח אל יהוד” ממרפסת דירתו בתל-אביב, באופן שגרם לבהלה של התושבים באזור.

החשוד הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפרקליטות מחוז ת”א (פלילי), ככל שיחפוץ בכך.

מלבד כהן, נשלחו מכתבי שימוע לחשודים נוספים, שותפיו לביצוע העבירות, כל אחד על פי חלקו.

עו”ד  ברק כהן הוא פעיל חברתי, אשר יחד עם פעילים חברתיים נוספים הקים את הפרויקט ‘באים לבנקאים’. הפעילים נוהגים להגיע לבתיהם של הבנקאים בשעות הערב, ומוחים מול ביתם באמצעות מגפון.

כהן גם נהג לתעד את פעולות המחאה שלו ופרסם את הסרטונים בעמוד פייסבוק מיוחד תחת הכותרת “באים לבנקאים”.