דרמה במגעים להסכם: הרב ברלנד פיטר את פרקליטיו – ומינה חדשים

הרב אליעזר ברלנד פיטר את פרקליטיו ומינה עורכי דין חדשים המנהלים מגעים עם הפרקליטות לעסקת טיעון • בעוד הפרקליט החדש דורש להסתפק במעצר שהרב ריצה עד כה ובעבודות שירות, אחרי שיודה במעשים מופחתים בחומרתם - הפרקליטות מתעקשת: רוצים מאסר בפועל • למרות מכתב הפיטורין, עו"ד רחל תורן אמרה: "אין עסקה ולא היו מגעים לעסקה"
חיים טוויל
י"ד חשון התשע"ז / 15.11.2016 20:20

פרקליטות המדינה ונציגיו של הרב אליעזר ברלנד, המואשם בביצוע מעשים חמורים, מנהלים מגעים מתקדמים לעסקת טיעון. כך דווח הערב (שלישי)  בחדשות 10 ובחדשות 2.

על פי הדיווח, הפרקליטות מתעקשת על עונש מאסר בפועל בכלא, בעוד פרקליטיו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ בברסלב דורשים להסתפק במעצר שריצה עד כה ובעונש של עבודות שירות.

לפי הדיווח, בעסקה המתגבשת הרב ברלנד צפוי להודות במעשים מופחתים בחומרתם.

על פי הדיווח בערוץ 2, בעקבות הסדר הטיעון המתגבש ייגזרו על הרב ברלנד 18 חודשי מאסר, מהם יופחתו החודשים בהם היה במעצר באפריקה ובישראל – כך שלאחר ניכוי שליש, יישב הרב במאסר פחות משנה, עונש קל יחסית למעשים המיוחסים לו.

אלא שלפי גורמים בקהילת ‘שובו בנים’, ברקע של הדיווח מתחוללת דרמה בין עורכי הדין המייצגים את הרב ברלנד – כאשר מצד אחד מתייצב עורך דין אפרים דמרי, עורך דין חדש שמונה על ידי מנהיג ‘שובו בנים’, הדוחף לביצוע העסקה עם הפרקליטות, ומצד שני יתר עורכי הדין שייצגו עד כה את הרב – ובראשם עו”ד רחל תורן, המתנגדת להסדר טיעון.

האם התנגדותה תועיל?

ממכתב שנכתב בכתב ידו של מנהיג ‘שובו בנים’, הנושא את התאריך 14.11.16, והוגש היום לבית המשפט, עולה כי הוא מינה עורכי דין חדשים אשר ייצגו אותו בהליכי המו״מ לעסקת הטיעון:

לכבוד בית המשפט. הנני אליעזר ברלנד מודיע שפיטרתי את עו”ד רחל תורן ואת עו”ד אביגדור פלדמן והם לא מייצגים אותי בשום הליך, גם לא בבקשות שיוגשו מיום זה ואילך. עורכי הדין שלי הם מהיום 14/11/16 הם אפרים דמרי, משה בר אשר, מור יוסף יעקב, מאיר כהן.

“בברכת התורה באתי על החתום: עבדכם הנאמן אליעזר ברלנד”.

אלא שלמרות המכתב – עו”ד רחל תורן אמרה הערב ל’קול ברמה’: “אין עסקה ולא היו מגעים לעסקה. ביום חמישי הבא יש ישיבת הוכחות”.

מכתב ברלנד

בפרקליטות סירבו להגיב. גם עו”ד אפרים דימרי, הדוחף לביצוע העסקה, סירב להגיב לידיעה.

פרקליטת המתלוננות, עורכת הדין שרה מרקוביץ’, אמרה בתגובה לחדשות 2 כי ההסדר המדובר יהווה קו פרשת מים, כאשר מעתה ואילך אף אישה חרדית לא תעז להתלונן על מעשים חמורים.

הרב ברלנד, שהוסגר בקיץ מדרום אפריקה לישראל, מואשם בביצוע מעשים חמורים בארבע נשים שונות. מאז שהוסגר הוא מוחזק במעצר עד תום ההליכים נגדו בבית כלא בצפון הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב צדיק ולא חטא מעולם
    16/11/2016 01:37
    א
  1. העורך דין החדש כנראה נשכר על ידי מישהו מהמשפחה שידוע ב״אהבתו״ לרב והוא מנסה לדחוף עסקת טיעון כדי להכפיש את שם הרב