שחקנית ישראלית לחתנו היהודי של טראמפ: ג’ראד קושנר, אתה בוגד, תיזהר לך

נתן פרל
|
י"ד חשון התשע"ז / 15.11.2016 14:16
השחקנית נועה תשבי פנתה במאמר שפרסמה – לג’ראד קושנר: “אתה בגדת בכל אחת מהאמונות שבבסיס היהדות. אתה ג’ראד, סייעת לאדם הכי גזען, בריון, ילדותי ומיזוגני לקבל את השלטון” • ומה יקרה אם טראמפ לא יצעד בדרך שהדמוקרטים דורשים? “שניכם תשמעו מאיתנו. בכל דרך שהדמוקרטיה תאפשר זאת, אנחנו נדאג שחייך יהיו לא נעימים. תזהר לך”

השחקנית הישראלית נועה תשבי, המתגוררת בשנים האחרונות בארה”ב פרסמה אתמול (שני)  באתר Jewish Insider מאמר תוקפני, המופנה אל ג’ראד קושנר, חתנו היהודי של הנשיא הנבחר דונאלד טראמפ, הנשוי לבתו איוונקה.

תשבי הטיחה בו האשמות קשות על הקמפיין של חמו, זאת בעקבות הפרסומים כי הוא מתפקד כאחד היועצים הבכירים ביותר של הנשיא הנבחר.

“ג’ארד היקר, או ‘כפרה’, כפי שאנחנו אומרים בישראל”, כתבה תשבי במאמר שתורגם על ידי צביקה קליין באתר nrg. “אתה לא מכיר אותי, ואני בספק אם אי פעם נפגשנו. אבל יש לי כמה דברים להגיד לך. אני ישראלית, וכמוך – יהודיה. ראשית, אודה לך על כך שהכנסת את איוונקה לשבט שלנו. אנחנו צריכים עוד נשים חכמות ולבביות כמוה. כל הכבוד ג’ראד ויעל”.

בשלב זה היא עוברת למתקפה:  “כעת בוא נדבר ‘תכלס. להיות גבר שוביניסט וחזיר זה דבר נפלא. זה אפילו עוזר לך להיבחר לנשיאות. גם אתה כזה ג’ראד? אתה חזיר?”

תשבי, ככל הנראה עוד שמאלנית שמתקשה להתמודד עם הניצחון המפתיע של דונלד טראמפ, המשיכה:  “כיהודייה, אני מאוד מסוקרנת לגביך, ג’ראד קושנר. האם שמת לב לאנטישמיות שחמך איפשר לחזור לקדמת הבמה? האם אתה יודע שבגלל הטרולים שהקמפיין שלכם עודד לצאת מהמחילות שלהם אני ואלפי יהודים אחרים הוספנו סימן היכר לשמנו בטוויטר כדי להצהיר בגאווה על יהדותנו?”

תשבי מתייחסת לעובדה שגולשים אנטישמים, חלקם מיוחסים על ידי התקשורת השמאלנית לתומכיו של טראמפ, תקפו יהודים ברשתות החברתיות, במיוחד בטוויטר.

והיא ממשיכה להטיף: “אתה בגדת בכל אחת מהאמונות שבבסיס היהדות. ‘ואהבת לרעך כמוך’, צדקה, תיקון עולם והפיכת העולם למקום טוב יותר. יהודים היו בחזית של כל תנועת זכויות אדם ברחבי העולם, החל מרטין לותר קינג וכלה בגנדי. אנחנו היהודים, מכירים היטב מה זו שנאה ואפליה, ונלחמנו בזה במשך דורות רבים. אתה ג’ראד, סייעת לאדם הכי גזען, בריון, ילדותי ומיזוגני לקבל את השלטון.

“ג’ראד אתה נראה לי אדם אחראי, המבוגר האחראי בסיטואציה הזו. אז עכשיו הכל תלוי בך… זו האחריות שלך. לדאוג לכך שחמך לא לוקח את המדינה הזאת לאחור מבחינה חברתית וסביבתית למילניום אחר, הגרסה של טוויטר למקארתיזם.

“אני לא סומכת עליו, אבל אני סומכת עליך להיות זה שמקשיב לו ואומר לו מה הדבר הנכון לעשות. אחרת, שניכם תשמעו מאיתנו. בכל דרך שהדמוקרטיה תאפשר זאת, אנחנו נדאג שחייך יהיו לא נעימים. תזהר לך”.