רבנים מהציונות הדתית תוקפים את בנט: אל תתמוך בגיוס בנות דתיות

אריה ריבקינד
|
ט' חשון התשע"ז / 10.11.2016 21:06
עשרות רבנים יוצאים הגד “ניסיונות שונים להיכנס לתוך מערכת החינוך הדתית ולהשפיע על בנות להתגייס לצה”ל במקום השירות הלאומי” • קוראים לשר החינוך שלא לתקצב עמותות המעודדות גיוס בנות דתיות לצה”ל

עשרות רבנים המשתייכים לציונות הדתית פרסמו עצומה, בה הם קוראים לשר החינוך נפתלי בנט שלא לתקצב עמותות המעודדות גיוס של בנות דתיות לצה”ל.

העצומה פורסמה לאחר שמינהל החינוך הדתי פרסם לאחרונה לעיון הציבור טיוטה של ה”מבחנים לתמיכה בפעילות לא פורמלית למתן מידע, הכוונה וליווי לתלמידות החינוך הדתי בנוגע לאפשרויות השירות הסדיר בצה”ל”.

“עמדתם של רבני הציונות הדתית בסוגיית גיוס בנות לצה”ל תאמה מאז ומעולם לעמדת הרבנות הראשית לישראל, ולפיה על בנות דתיות להימנע משירות צבאי”, נאמר בעצומה. “עמדה זו הייתה מאז ומתמיד גם עמדתה של מועצת החמ”ד, שקיבלה במשך כל שנות קיומה אוטונומיה מוחלטת באשר להחלטות ערכיות וחינוכיות כאלו, כנדרש על פי חוק החינוך”.

עוד נאמר בעצומה: “לאחרונה נעשים ניסיונות שונים להיכנס לתוך מערכת החינוך הדתית ולהשפיע על בנות להתגייס לצה”ל במקום השירות הלאומי”.

בין הרבנים החתומים על המכתב: רבה של העיר רמת גן הרב יעקב אריאל, רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, רבה של העיר נהריה הרב ישעיהו מייטליס, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים הרב נחום אליעזר רבינוביץ’, ראש ישיבת אלון מורה הרב אליקים לבנון, וראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא.

מבחני התמיכה שפרסם מנהל החינוך הממלכתי דתי באו על רקע עתירה שהוגשה לבג”ץ – בדרישה לתקצב באופן שוויוני עמותות שפועלות לחזק את הזהות הדתית אצל הבנות לקראת גיוסן לצה”ל, ולהכינן לקראת שירות צבאי.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “בהתאם להחלטת מועצת החמ”ד, מינהל החינוך הדתי פועל למציאת ליווי וסיוע עבור תלמידות שהחליטו להתגייס לצה”ל. מבחן התמיכה פורסם להערות הציבור ונמצא עתה בשלבי עיבוד וניסוח”.