“אכזריות בלתי רגילה”: מאסר עולם למחבל שרצח את דפנה מאיר הי”ד

בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם על המחבל בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר הי"ד לעיני ילדיה: "העונש הראוי לנאשם, אשר ביצע את מעשה הרצח באכזריות בלתי רגילה ובדם קר, הוא שלילת חירותו לכל החיים"
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ז / 02.11.2016 22:05

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (רביעי) מאסר עולם על המחבל הערבי בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר הי”ד בפיגוע דקירה ביישוב עתניאל שבאזור חברון. כמו כן הושתו עליו פיצויים בסך מיליון ו-750 אלף שקלים.

הנאשם, שפרטיו אסורים לפרסום בשל גילו הצעיר, הורשע ברצח שבוצע בחודש ינואר האחרון, לאחר שהודה בעבירה המקבילה לעבירת רצח בדין הישראלי.

בעת מתן גזר הדין הדגיש בית המשפט הצבאי: “העונש הראוי לנאשם, אשר ביצע את מעשה הרצח באכזריות בלתי רגילה ובדם קר, הוא שלילת חירותו לכל החיים”.

בנוסף, בית הדין המליץ בהחלטתו לכל ועדה או גורם מוסמך שידון בעניין בעתיד להימנע משחרורו המוקדם.

מאיר נרצחה בעת שצבעה את משקוף ביתה, שהיה הקרוב ביותר לקצה היישוב. המחבל הגיח מהוואדי הסמוך, ארב לה, ואז התנפל ודקר אותה פעמים רבות לנגד עיני ילדיה ששהו בבית.

מאיר ניסתה למנוע מהמרצח להיכנס לביתה, והגנה בגופה על הילדים, עד שהתמוטטה כשכלי הרצח נעוץ בגופה.

על פי התיאורים שמסרה הבת, מאיר ניסתה להיאבק במחבל, וככל הנראה זעקותיה גרמו לו להסתלק מהמקום מבלי לנסות לפגוע גם בה.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, הגיב על גזר הדין: “קראתי הערב את פסיקתו של בית הדין הצבאי אשר גזר מאסר עולם על חיית האדם שרצח בדם קר את דפנה מאיר הי”ד לעיני ילדיה.

אין שום נחמה והקלה ולצערי גם לא ביטחון שהוא לא ישוחרר עם תואר שני באיזה עסקה מפוקפקת.

מאז הרצחה של דפנה חווינו התקפות נוספות וקשות כנגד תושבינו היקרים, קראתי אז להחמיר את הענישה ולהרחיבה גם כלפי משפחתו הקרובה של הרוצח בכך שיעתיקו את מקום מגוריה לרצועת לעזה, כי רק עונש כזה יש בכוחו לעוקר את הרצון ממטורפים נוספים לפגע בנו.

אני קורא היום לשר הביטחון במסגרת תוכניתו למקלות וגזרים לקדם חקיקה שתאפשר את החזרת ההרתעה ואשר תביא לצמצום ניכר בהתקפות הטרור במדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות