קלינטון כבר מתבכיינת: “משהו בשיטת הדגימה בסקר נראה גרוע”

סקר חדש שהעניק היום לראשונה יתרון למועמד הרפובליקני, הכניס ללחץ היסטרי את מטה קלינטון - והם החלו להתבכיין: "אנו מצטערים, אבל משהו בשיטת הדגימה בסקר נראה לנו גרוע" • טראמפ: "וואו, עליתי ב-12% בשבועיים"
דוד ליבוביץ
א' חשון התשע"ז / 01.11.2016 23:35

מירוץ הבחירות לנשיאות ארצות הברית מגיע לשבוע האחרון, והמגמה, כך נראה, מתהפכת. לאחר שהמועמדת הדמוקרטית הובילה בכל הסקרים, הגיע היום סקר של רשת ABC וה’וושינגטון פוסט’ ובישר – מהפך: טראמפ זכה בו ל-46% תמיכה, לעומת 45% לקלינטון.

הסקר המעודד הזה, מבחינתו של טראמפ כמובן, הכניס את ראשי המטה של הילארי קלינטון ללחץ כביר – והם מיהרו לפרסם הודעה: “אנו מצטערים, אבל משהו בשיטת הדגימה בסקר נראה לנו גרוע”.

יצוין, כי יתרון של אחוז בודד הינו בתחום מרווח הטעות, אולם למרות זאת לא ניתן להתעלם מכך שלראשונה זוכה המועמד הרפובליקני ליתרון מאז חודש מאי האחרון. צריך לזכור גם, כי הבחירות נערכות בעוד פחות משבוע ימים.

טראמפ עצמו הגיב לסקר בציוץ: “וואו, עכשיו אני מוביל בסקר של ABC ו-וושינגטון פוסט. עליתי ב-12% בשבועיים, הרוב לפני שהסיפור של הילרי המושחתת התפוצץ!”

עוד לפני כן כתב: “תראו את הדרך בה הילרי המושחתת מתנהלת בפרשת המיילים והבלאגן שהיא נמצאת בו. היא לא כשירה להיות נשיאה. שיקול דעת רע!”

על פי הערכות הפרשנים בארה”ב, בניגוד להצהרותיו, טראמפ לא צבר תומכים נוספים, אלא שקלינטון איבדה לא פחות משבעה אחוזים בעקבות פרשת המיילים.

בתוך כך, גם רשת בלומברג ערכה ניתוח שמאיר את פניו לטראמפ.

לפי הניתוח, ב-86% ממערכות הבחירות לנשיאות מאז 1928, עליה בשוק המניות בשלושת החודשים שלפני הבחירות קדמה לניצחון של המפלגה השלטת. שיטת הניבוי הזו עבדה במדויק בכל מערכות הבחירות מאז 1984.

כרגע, מדד ה-S&P נמצא ברמה שהיא 3.6% מתחת לרמה בה היה ב-8 באוגוסט. עובדה זו, איפוא, מנבאת ניצחון של המפלגה הרפובליקנית.

הערב (שלישי) פרסם ה-FBI כ-130 מסמכים מתוך חקירה שנוהלה נגד בעלה של הילארי, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. החקירה עסקה בחנינה שהעניק קלינטון, ביום האחרון לכהונתו כנשיא ארצות הברית לאיש העסקים מארק ריץ’, בעלה של תורמת גדולה למפלגתו,שהסתיימה ב-2005 ללא הגשת כתב אישום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות