לראשונה מאז חודש מאי: דונלד טראמפ מוביל על קלינטון באחוז

נתן פרל
|
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 14:02
סקר חדש של רשת ABC וה’וושינגטון פוסט’ מעלה: לראשונה מאז מאי מוביל המועמד הרפובליקני על יריבתו הדמוקרטית • 46% מהנשאלים אמרו כי יתמכו בדונלד טראמפ, בעוד 45% יצביעו להילארי קלינטון • מתחזית של רשת CNN, התומכת בקלינטון, עולה: הסיכוי של המועמדת הדמוקרטית צנח באופן משמעותי בימים האחרונים בשל פרשת המיילים

לראשונה מאז חודש מאי: המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ מוביל באחוז על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. כך עולה מסקר חדש שפרסמה רשת ABC יחד עם העיתון ‘וושינגטון פוסט’ המתפרסם שבוע לפני הבחירות הגורליות בארצות הברית.

זאת, על רקע פתיחת החקירה בגין פרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון. לפי הסקר, טראמפ זוכה ב-46% תמיכה, בעוד הילרי זוכה ב-45%. הנתונים נכונים ליום ראשון האחרון, יומיים לאחר ההודעה על חידוש החקירה על ידי ה-FBI.

הסקר של ABC והוושינגטון פוסט מצא גם, כי כשליש מהבוחרים סבורים שחידוש החקירה מקטין את הסיכוי שיצביעו עבור קלינטון.

סקר זה מצטרף לסקר של הלוס אנג’לס טיימס ו-USC, לפיו דונלד טראמפ מוביל על הילארי קלינטון בקרוב לארבעה אחוזים, ברמה הארצית.

גם מתחזית של רשת CNN האמריקנית, התומכת באופן מובהק בקלינטון, עולה כי הסיכוי של המועמדת הדמוקרטית צנח באופן משמעותי בימים האחרונים. לפי התחזית המעודכנת, הסיכוי של שרת החוץ לשעבר להיבחר עומד כעת על 78% – ירידה של 17% ביחס לתחזית שפורסמה הרשת לפני שבועיים, אז עמד הסיכוי של קלינטון על 95%.

במקביל, הסיכוי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לנצח במרוץ עלה מ-5% לפני שבועיים, ל-22%.

התחזית של הרשת מתבססת על סקר שנערך בין גולשי האתר של הרשת, ולא על סקרי דעת הקהל האחרונים.