אריה דרעי התפטר מהכנסת, מיכאל מלכיאלי ייכנס במקומו • צפו בנאום

שר הפנים אריה דרעי התפטר מתפקידו כחבר כנסת - ובמקומו ייכנס חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי • דרעי ימשיך לכהן בתפקידיו בממשלה • ח"כ יגאל גואטה, שנכנס לכנסת במסגרת 'החוק הנורווגי' במקום נהרי, יתמנה כמזכ״ל ש״ס והאחראי על השטח, לצידו של המנכ"ל חיים ביטון • דרעי על המהלך: "מוכיח את דעתי על חוזקה של הממשלה"
יוני גרין
כ"ט תשרי התשע"ז / 31.10.2016 15:00

יושב ראש ש”ס, שר הפנים הפריפריה והגליל, אריה דרעי, התפטר מתפקידו כחבר כנסת. במקומו ייכנס לכנסת מיכאל מלכיאלי.

ההחלטה התקבלה  בצהריים (שני) בישיבה שקיימה סיעת ש”ס בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן. מלכאילי, שנכח בישיבה זכה לברתו של נשיא המועצת.

דרעי הגיש כבר היום את מכתב ההתפטרות מהכנסת ומלכיאלי יושבע כבר ביום רביעי במליאה.

דרעי הודיע בישיבת הסיעה בכנסת על התפטרותו שלא במסגרת החוק הנורווגי. לדבריו “מי שרוצה יכול למצוא במהלך של התפטרותי את דעתי על חוזקה של הממשלה. אני לא חושש שהיא תיפול”.

דרעי מגיש התפטרות

דרעי הסביר כי החליט להתפטר מהכנסת “לטובת כוחות צעירים. תפקידיי כשר הפנים הפריפריה הנגב והגליל וגם כיו״ר שס וחבר הקבינט לוקחים ממני זמן רב. מיכאל מלכיאלי שייכנס לכנסת הוא בעל השכלה נרחבת וגם תלמיד חכם. הוא ההנהגה הצעירה של ש”ס”.

דרעי הצהיר גם, כי “ביום ראשון נצביע בממשלה נגד סגירת התאגיד”.

מלכיאלי, מי שכיהן עד כה כחבר מועצת עיריית ירושלים וראש לשכת שר הדתות דוד אזולאי, נהנה מקרבה גדולה ואמון רב אצל יו”ר ש”ס.

מלכיאליהח”כ החדש מתברך

במקביל, חבר הכנסת יגאל גואטה, שנכנס לכנסת כאשר סגן שר הפנים משולם נהרי פרש במסגרת החוק הנורווגי, יתמנה כמזכ״ל ש״ס והאחראי על השטח, לצידו של חיים ביטון – שישאר כמנכ״ל.

דרעי בחר לפרוש מהכנסת שלא מסגרת החוק הנורבגי, שכבר נוצל, כאמור, בסיעת ש”ס.

המשמעות של המהלך: דרעי משוכנע שהקואליציה של בנימין נתניהו יציבה – שכן, בניגוד להתפטרות במסגרת החוק הנורווגי, אין לו דרך חזרה – והוא בוחר לפנות מקום לח״כים חדשים מהסיעה.

בהמשך הוא צפוי לדרוש גם משר הדתות דוד אזולאי להתפטר מהכנסת, לטובת נציג חדש ברשימה.

את הידיעה חשף הפרשן הפוליטי של ‘בקהילה’, יעקב ריבלין.

מלכיאלי, גואטה, ביטוןההנהגה החדשה של ש”ס. צילום: יעקב כהן

הדפס כתבה