אחרי שהתפרסמה עדות נוספת: ארי שביט התפטר מ’הארץ’ ומערוץ 10

בעקבות פרסום העדות של העיתונאית האמריקנית דניאל ברין ועדות נוספת של עובדת השדולה היהודית 'ג'יי-סטריט - הודיע שביט על הפסקת עבודתו בעיתון ובערוץ • "אני מתבייש על הטעויות הקשות שעשיתי ביחסיי לאנשים בכלל ולנשים בפרט"
אבי כץ
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 15:11

העיתונאי ארי שביט, מבכירי ‘הארץ’, התפטר היום (ראשון) מהעיתון ומערוץ 10, בעקבות עדותה של העיתונאית האמריקאית דניאל ברין בעיתון ‘ג’ואיש ג’ורנל’,  לפיה תקף אותה כשבאה לראיין אותו על ספרו ‘הארץ המובטחת שלי’, בשפה האנגלית, לפני כשנתיים וחצי.

היום פורסמה בעיתון האמריקני ‘פורוורד’ עדות נוספת של עובדת השדולה היהודית ‘ג’יי-סטריט’.

בהודעת ההתפטרות שפורסמה ‘בהארץ’, נכתב:”אני מתבייש על הטעויות הקשות שעשיתי ביחסיי לאנשים בכלל ולנשים בפרט. אני מתבייש שלא נהגתי כהלכה באשתי ובילדיי. אני מתבייש בהשלכות של המעשים שעשיתי.

“בימים האחרונים הבנתי שלקיתי בעיוורון”, כתב שביט. “במשך שנים לא הבנתי על מה מדברים כשמדברים על גברים פריווילגיים שלא רואים את הנזק שהם גורמים לאחרים. עכשיו אני מתחיל להבין”.

הוא הוסיף: “אני לוקח אחריות מוסרית מלאה על מעשיי ומסיים את עבודתי בעיתון ‘הארץ’ ובערוץ 10. בכוונתי להקדיש יותר זמן כדי להיות עם משפחתי שיקרה לי מכל ולעשות תיקון אישי. אני מבין שזה לא תהליך שניתן לעבור בין לילה ואני מחויב לעבור אותו באופן אמיתי. אעשה כל שביכולתי כדי שלעולם לא אצטרך להתבייש שוב במעשיי”.

עובדת השדולה היהודית-אמריקנית ‘ג’יי-סטריט’, שביקשה לא להזדהות בשמה, אמרה כי החליטה לפרסם את המקרה לאחר שקראה את מאמרה של דניאל ברין בג’ואיש ג’ורנל.

ביום שישי הודיע שביט כי החליט לקחת ‘פסק זמן’ מהכתיבה בעיתון. זאת אחרי שסבב הרצאות שתוכנן לו בקמפוסים בארה”ב בוטל על ידי ארגון ‘הלל’, ואחרי שלא הופיע בפאנל ‘שישי עם אילה חסון’. כעת, כאמור, לאחר שהתפרסמה עדות נוספת, הוא הודיע על פרישה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האוניה השוקעת.
    30/10/2016 15:43
    פאני
  1. ארי שביט בחור פיקח–בורח מהאניות השוקעות כל עוד ביכולתן לשלם לו את הפיצויים ולפני פשיטת הרגל הבטוחה שלהם.