מחר: גזר הדין של אורי לופוליאנסקי ואברהם פיינר

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, יגזור מחר את עונשם של אורי לופוליאנסקי, ושל אברהם פיינר, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר • במשפט רמז השופט כי בכוונתו להקל בדינם
יוני גרין
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014 12:20

מחר (שני) יגזור שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, את עונשו של אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שהורשע במשפט הולילנד בלקיחת שוחד של כ-2 מיליון שקל, באמצעות תרומות שהעביר לבקשתו עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, לארגון יד שרה.

גם עונשו של אברהם פיינר, חבר מועצת עיריית ירושלים לשעבר, שהורשע בלקיחת שוחד של 700 אלף שקל מיזמי פרויקט הולילנד, לאחר שעד המדינה העביר כספים בדמות תרומות למוסדות חינוך איתם היה קשור – ייגזר מחר.

זאת לאחר שגזר הדין של השניים הופרד מגזר הדין של יתר הנאשמים בפרשת הולילנד, לאור מצבם הבריאותי הקשה של השניים, ובשל רצונו של השופט לברר אפשרות לביצוע עבודות שירות במקום מאסר מאחורי סורג ובריח.

בהכרעת הדין במשפט הולילנד קבע השופט רוזן כי לופוליאנסקי היה מודע לתרומות הגדולות שהועברו ליד שרה, ופעל בניגוד לאמות-מידה ראויות. עוד קבע השופט כי לופוליאנסקי היה מודע לכך שהתרומות התקבלו בזכות תפקידו בעירייה. “עד המדינה דכנר דיבר אמת בנוגע לתרומות לארון הקודש, לבית-הכנסת וליד שרה”. ‏

במהלך המשפט רמז השופט רוזן כי בכוונתו להקל עם לופוליאנסקי ופיינר, בין היתר מכיוון שלא לקחו כספים לכיסם, ולאור מצבם הבריאותי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות