אז איך הופכים להיות שמחים?

אנחנו יכולים להתמקד ולהתחבר לחוויות ולרגשות חיוביים, והם כבר מעבירים את המסר הלאה אל הלב. מחשבות טובות יוצרות אנרגיות טובות • נכון, לא תמיד זה קל. זו עבודה אישית לא פשוטה, אבל מתגמלת
מנחם זיגלבוים
כ"א תשרי התשע"ז / 22.10.2016 21:08

העולם נחלק לשניים: אלו שהם שמחים ואלו שלא. יש כאלה שהכל טוב אצלם, אבל הם עצובים, ויש אנשים שהחיים שלהם לא זוהרים, בלשון המעטה, אבל הם שמחים.

לא פעם אני רואה אנשים עם פה מעוקל, כמו סמיילי עצוב מהלך. ככה הם תמיד.

כששאלתי פעם אחד מהם: “למה אתה לא מחייך?” – הוא משך בכתפיו: “זה אני. זה חלק ממני”.

כל צמיחה והתפתחות בחיים, צריכה לבוא ממקום של שמחה ואנרגיה טובה. אדם שמח הוא מרוכז, הוא יעיל, נלהב ומלא כוח. בכוחו לפרוץ את כל החסימות ולדלג עליהן בקלילות.

לעומת זאת, אדם עצוב, מאבד הרבה  מיכולותיו. הוא כבוי, הוא עייף, לא מרוכז ובעיקר – חסום.

שאלת המיליון דולר: איך הופכים להיות שמחים?

אחד הדברים המדהימים ביותר במוח שלנו, הוא היכולת לנתק חיבורים ישנים וליצור חיבורים חדשים, שגורמים לנו להגיב באופן שונה לחוויות.

אנחנו יכולים להתמקד ולהתחבר לחוויות ולרגשות חיוביים, והם כבר מעבירים את המסר הלאה אל הלב.

מחשבות טובות יוצרות אנרגיות טובות.

הפסיכולוגיה דשה הרבה בנושא, אבל אנחנו נהנים ממה שנכתב בזוהר, שהמילה “בשמחה” היא אותיות “במחשבה”  – כי הכול תלוי בראש. ועוד מגלה הזוהר, כי כמו הפנים שאדם מראה למטה, כך מראים לו מלמעלה’. אם אדם מתאמץ לשמוח, גם מלמעלה ‘מתאמצים’ להאיר לו פנים גם שלא על פי הכללים.

נכון, לא תמיד זה קל. זו עבודה אישית לא פשוטה, אבל היא מתגמלת, ועוד איך…

מחר בערב שמחת תורה, זה ה-יום לאגור שמחה בדליים ובחביות, כי הם ירוו אתכם לאורך השנה. תנו את עצמכם ביומיים האחרונים של החג לשמוח באמת, כי זו השקעה ממש בטוחה לטווח הקצר והארוך.

• מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי להצלחה ולמצוינות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות