ה’ניו יורק טיימס’: נתניהו צודק – צריך להיזהר מתמיכה בחמאס

מאמר המערכת של העיתון השמאלני מביע תמיכה בעמדת ראש הממשלה נגד ממשלת האחדות הפלסטינית, אך גם מציין את כישלונו בשכנוע הקהילה הבינלאומית שלא להכיר בה
יוני גרין
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014 09:38

מאמר המערכת של העיתון ‘ניו יורק טיימס’ בגיליון יום שבת הביע תמיכה זהירה בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המתנגד נחרצות לממשלת האחדות הפלסטינית.

במאמר נכתב כי נתניהו צודק שחמאס הוא “ארגון קיצוני ואלים שמחויב להשמדת ישראל”, וכי “הספקנות של ראש הממשלה הישראלי מהממשלה הפלסטינית היא במקום”.

כותבי המאמר מציינים כי “ארה”ב חייבת להיות זהירה ולמצוא דרך כלשהי להפריד בין תמיכתה בממשלה החדשה לבין אימוץ של חמאס וההתנהגות האלימה ומלאת השנאה שלו”. במאמר נכתב עוד כי “ארה”ב ואירופה חייבות להמשיך להבטיח שאבו מאזן נצמד להבטחותיו ואינו מאפשר לחמאס להיות עם ידו על העליונה”.

עם זאת, נכתב כי “הכישלון של נתניהו לשכנע את הקהילה הבינלאומית שלא להכיר בממשלה הפלסטינית החדשה מדגיש את הפער בין ישראל לבעלות בריתה החשובות ביותר”.

אשר לאיחוד בין פתח לחמאס, נכתב כי הוא “מסוכן עבור פתח, אך אבו מאזן ככל הנראה הרגיש שאין לו דבר להפסיד”.

“תשעה חודשים של שיחות שלום עם ישראל בתיווך אמריקני לא הביאו לשום התקדמות”, נכתב. “כשהוא מתקרב לגמלאות, בגיל 79, הוא (-אבו מאזן) ראה ערך בניסיון לאחד את הגדה המערבית ורצועת עזה לאחר שבע שנים של פיצול מר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות