הונאת הסמרטפונים: חרדי ש’עקץ’ ביותר מ-5 מיליון ש”ח ונמלט – נעצר

חיים טוויל
|
י"ב תשרי התשע"ז / 14.10.2016 13:27
נוכל חרדי שהונה חרדים רבים בתחום הסלולר, כשהציג עצמו כאיש עסקים אמיד ושכנע אותם לרכוש סמארטפונים – אותם גנב • אחר מספר שבועות, במהלכן נמלט מהמשטרה, אותר החשוד אתמול בירושלים ונעצר • מעצרו הוארך על ידי בית המשפט ב-6 ימים • המשטרה מחפשת מתלוננים נוספים • בין המתלוננים, גם אימו: גנב לה פנקסי צ’קים רבים

היום (שישי) הובא להארכת מעצר חרדי תושב ירושלים, החשוד כי ביצע עבירות הונאה שעיקרן בתחום הסלולר בהיקף כולל של מעל 5 מליון ש”ח. מעצרו הוארך על ידי בית המשפט ב-6 ימים.

במשטרת ישראל התנהלה במהלך החודש האחרון חקירה, בעקבות מספר תלונות שהוגשו כנגד תושב ירושלים, בשנות ה-30, החשוד בהונאה רחבת היקף של אזרחים תמימים – בעיקר חרדים. היקף עבירות המרמה וההונאה מוערכים ביותר מ-5 מליון ש”ח.

בין המתלוננים אימו של החשוד, שסיפרה כי נעלמו לה פנקסי צ’קים רבים, באמצעותם בוצעו רכישות בסכומים של אלפי ש”ח, תוך זיוף חתימתה.

לאחר מספר שבועות, במהלכן נמלט מהמשטרה, אותר החשוד אתמול בירושלים ונעצר.

מהחקירה עולה כי החשוד פעל בצורה שיטתית ומתוחכמת, במסגרתה נהג להונות אנשים בסכומי כסף גדולים, בכך ששכנע אותם לרכוש על שמם עשרות מכשירים סלולאריים ולמוסרם לידיו.

עם קבלתם היה מוכר אותם בחנויות סלולאר פרטיות.

עוד עולה מהחקירה, כי החשוד נהג להציג עצמו כאיש עסקים אמיד ובכך רכש את אמונם של אנשים. בהמשך הציע להם לבצע עסקאות רכישה גדולות של מכשירים סלולאריים, וכך יקבלו הנחה ובהמשך למכור אותם תמורת רווח גדול.

לאחר שהיו רוכשים את הסלולאריים ומעבירים לידיו היה נעלם.

החשוד נעצר אתמול והובא לחקירה במפלג ההונאה בירושלים. היום הובא בפני בית משפט השלום בירושלים אשר נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרו ב -6 ימים.

חקירת המשטרה נמשכת בדגש לאיתור מתלוננים נוספים שהיו קורבנות לפעילות ההונאה של החשוד.