אחרי שבעים שנות שלטון: מלך תאילנד הנערץ הלך לעולמו בגיל 88

מלך תאילנד ראמה התשיעי הלך לעולמו והוא בן 88 במותו המלך היה אחד האנשים האהודים ביותר במדינה, ונחשב לגורם המחבר בן החלקים של החברה התאילנדית המחולקת • את כסאו יירש בנו הנסיך מאהה בן ה-63
קובי פינדרוס
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 16:55

אחרי שבעים שנות מלוכה, הלך היום [חמישי] לעולמו מלך תאילנד ראמה התשיעי, והוא בן 88 במותו.

ראמה, ששמו המקורי הוא פוהימפון אדוניידט נולד בארה”ב, ומונה למלך תאילנד בגיל 19, לאחר רציחתו של אחיו הבכור, המלך ראמה ה-8. עם הכתרתו הוא קיבל את השם ראמה ה-9- ממשיכה של השושלת ששולטת במדינה זה מאות שנים.

המלך נחשב לגיבור הדמוקרטיה בתאילנד, לאחר שבשנת 1973 התבטא נגד המשטר הצבאי שכונן במדינה באותה התקופה ובעד משטר דמוקרטי בתאילנד. עם זאת, ראמה תמך בהפיכה צבאית ב-2006 שגרמה להדחתו של המיליארדר תאקסין שינאווטרה.

במשך העשורים האחרונים הוא היה הגורם המחבר את החלקים של החברה התאילנדית המפולגת, ועם מותו עולה חשש אמיתי לאי סדר בין הפלגים השונים במדינה.

הונו של המלך נאמד ב-30 מיליארד דולר, והוא כולל שני מטוסי נוסעים, קרקעות, לימוזינות ואת היהלום היקר בעולם, ה”יובל הזהוב”, שמשקלו 545.67 קראט.

למרות היותו אחד מהאנשים העשירים בעולם, המלך חי בצניעות יחסית, ולאורך השנים הוא תרם מכספה של משפחת המלוכה למען העניים ובניית תשתיות חיוניות בתאילנד. במדינה, כפי שיודע כל תייר שמגיע לתאינלד, העלבת המלך או משפחתו נחשבת לפשע פלילי.

בנו ויורש העצר, הנסיך מאהה בן ה-63, צפוי לרשת אותו. עם זאת, הוא לא נהנה מאהדה הרבה שלה זכה אביו. הוא החל להופיע יותר בציבור רק בשנתיים האחרונות, לאחר שאביו חדל מלתפקד. הוא התגרש מאשתו השלישית בשנת 2014. הממשלה והפרלמנט יתכנסו לישיבה מיוחדת בהמשך היום.

ראש הממשלה קרא לאזרחים להימנע מחגיגות במשך 30 יום. הדגלים יורדו לחצי התורן בכל מבני הממשלה ובבתי הספר למשך תקופה דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות