הסגנים נפגשו לעימות ראשון • סקר CNN: הסגן של דונלד טראמפ ניצח

שני הסגנים, טים קיין הדמוקרטי ומייק פנס הרפובליקני, התייצבו הלילה לעימות • קיין: "איזנקוט אמר שעצרנו את הגרעין" • פנס: "איך אתה יודע? החרמת את נאום נתניהו בקונגרס" • סקר של CNN קובע: 48% מאמינים שפנס הוא זה שניצח
נתן פרל
ג' תשרי התשע"ז / 05.10.2016 09:38

שבוע אחרי העימות הראשון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון ודונלד טראמפ ו-35 ימים לפני יום הבחירות, נפגשו הלילה (רביעי) סגניהם המיועדים לעימות במתכונת דומה, באוניברסיטת לונגווד שבווירג’יניה, אותו הנחתה העיתונאית איליין קוויחנו מרשת CBS.

השתתפו בעימות סולידי , שם עסקו במשך 90 דקות בתשעה נושאים, רובם קשורים בביטחון ובכלכלה.

העימות בין שני המועמדים – הסנאטור טים קיין הדמוקרטי ומושל אינדיאנה מייק פנס הרפובליקני – היה סוער, ובמהלכו התפרצו השניים אחד לדברי השני פעם אחר פעם, ולעיתים אף לא השיבו ישירות לשאלות של המנחה.

בהמשך אף הפך העימות להתכתשות בין השניים, כאשר טראמפ כונה על ידי סגנו של קלינטון כ”טיפש” ו”מטורף”, ואילו סגנו של טראמפ כינה את המועמדת הדמוקרטית כ”חלשה ועצלנית”.

במהלך העימות הוזכרה גם ישראל, כאשר פנס, המועמד להיות סגנו של טראמפ, הזכיר את חלקה של הילארי קלינטון בראשית גיבוש הסכם הגרעין מול איראן. בתגובה אמר קיין, המיועד להיות סגנה: “הצבא הישראלי חושב שעצרנו את תכנית הגרעין האיראנית. זה מה שהרמטכ”ל הישראלי אומר. תשאל את גדי איזנקוט, אתה יכול לבדוק את זה”.

פנס עקץ את יריבו בתגובה: “אתה לא יכול לדעת מה ישראל חושבת כי החרמת את נאום נתניהו בקונגרס”.

במהלך העימות הרבה קיין להזכיר את הדיווח כי דונלד טראמפ נמנע מלשלם מס במשך 18 שנה.

לפי סקר CNN שהתפרסם לאחר העימות, 48% מהציבור האמריקני מאמינים כי פנס הוא זה שניצח, לעומת 42% בלבד המאמינים שקיין הוא המנצח.

העימות בין השניים התנהל כאשר סקר של רשת CBS הלילה הצביע על יתרון של 4 אחוז לקלינטון, 45 מול 41 אחוזים, ובסקר של רשת CNN פתחה קלינטון יתרון של חמישה אחוזים, אחרי שבסקר שנערך לפני העימות הצליח טראמפ להוביל בסקרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות