האם הבחירות יידחו? אדלשטיין בודק, רוב הח”כים מתנגדים

בעקבות הודעת הפרישה: המערכת הפוליטית בודקת אפשרות שלא לבחור השבוע את הנשיא • יו"ר הכנסת: מתכוון לקיים היום ישיבה בנושא • נתניהו מעוניין לשוב ליוזמה של דחיית הבחירות • לפיד, אורי אריאל, סער וכץ כבר הודיעו: מתנגדים • שלי יחימוביץ': בקשת הדחייה "הגיעה מרחוב בלפור ואנחנו לא רוצים למשוך את הפארסה הזאת יותר"
שרי רוט
י' סיון התשע"ד / 07.06.2014 23:47

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע במוצאי שבת כי הוא מתכוון לקיים היום (ראשון) ישיבה עם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, וגורמים רלוונטיים נוספים, “באשר למצב החדש שנוצר במרוץ לנשיאות” – בעקבות הודעת הפרישה של ח”כ פואד בן אליעזר.

בלשכת אדלשטיין סירבו לפרסם הודעה חד-משמעית כי הבחירות ייערכו במועדן – ביום שלישי הקרוב.

מאחורי הקלעים יש היודעים לספר, כי על אדלשטיין מופעל לחץ מכיוון ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחון האם יש מצב, בחסות הכוונה לדחות את הבחירות, לשוב ליוזמה הישנה לדחיית הבחירות. ברקע עומד הרצון של נתניהו לבחון מחדש את מועמדות דוד לוי.

ח”כ שלי יחימוביץ’ אמרה במהלך הדיון של סיעת העבודה, כי בקשת הדחייה “הגיעה מרחוב בלפור ואנחנו לא רוצים למשוך את הפארסה הזאת יותר”.

במקביל, הודיע ח”כ ישראל חסון מקדימה כי פנה לאדלשטיין, בבקשה לדחות את הבחירות לנשיאות לסוף החודש. לטענתו של חסון, בקשתו מגיעה בשל העובדה כי עולה ריח רע מההתרחשויות האחרונות סביב הבחירות לנשיאות, ולצורך כך יש לתת לכנסת ולציבור את ההזדמנות לבחון את אופן ההתנהלות.  לדבריו, לאור החקירה המתנהלת נגד בן אליעזר, יש להעניק לו את המקום המתאים לספק דין וחשבון בנוגע להתנהלותו. עוד הוסיף, כי בשל הודעת הפרישה הדרמטית, יש לתת למתמודדים שהות מחודשת להתארגן.

מלבדו, מספר חברי כנסת נוספים פנו ליו”ר הכנסת, על מנת שידחה את הבחירות.

לעומת זאת שר הפנים גדעון סער – התומך בח”כ ראובן רבלין במרוץ לנשיאות – שוחח במוצאי-שבת עם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, על רקע היוזמה שנבדקת לדחיית הבחירות לנשיאות. לדברי סער, אין כל עילה לדחות את המועד שנקבע לבחירות לנשיאות, וכי כל ניסיון לעשות זאת “יעצים את הפגיעה בכנסת, במוסד הנשיאות ובדמוקרטיה הישראלית”.

גם שר התחבורה, ישראל כץ, כי הוא מתנגד לדחיית הבחירות. “הבחירות מזכירות קרבות בוץ וחבל כי מדובר בתפקיד סימלי אבל חשוב. לא הייתי מעורב בתהליך כי הייתי עסוק בקרבות אחרים. למרות נסיבות פרישתו המצערות של פואד בן אליעזר אסור לדחות את הבחירות. יש לאפשר לנשיא חדש להתחיל מיד בתפקידו. אני תומך ברובי ריבלין, לדעתי הוא יכול להיות נשיא מצויין, גם ממלכתי וגם מחובר לעם”.

גם יו”ר יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד, ושר השיכון, אורי אריאל, הודיעו כי יתנגדו ליוזמת הדחייה.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: “ראש הממשלה איננו פועל לדחיית הבחירות. מועמדו היה ונשאר ראובן ריבלין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות