אחרי הפרישה: דרעי התקשר לעודד את פואד • ועל מי ימליצו ב’מועצת’?

שרי רוט
|
י' סיון התשע"ד / 07.06.2014 23:25
יו”ר תנועת ש”ס ח”כ אריה דרעי התקשר אל ח”כ פואד בן אליעזר ועודד אותו • דרעי המליץ לנשיא מועצת החכמים, הגר”ש כהן, להעניק חופש הצבעה • היום בחתונת בתו של דרעי: חברי ‘המועצת’ יתכנסו להחליט • ההערכות: ההחלטה תהיה ‘אי החלטה’

יו”ר תנועת ש”ס, ח”כ אריה דרעי, התקשר במוצאי-שבת אל ח”כ פואד בן אליעזר ועודד אותו. זאת על רקע הודעת הפרישה של פואד מהתמודדות על נשיאות המדינה.

בתוך כך,  ביום חמישי בלילה, לאחר כינוס חברי הכנסת של ש”ס במטה שבהר חוצבים, הגיע יו”ר ש”ס אריה דרעי אל נשיא המועצת חכם שלום כהן והביא בפניו את דברי החברים. דרעי המליץ על חופש הצבעה.

חכם שלום עדיין לא נתן את תשובתו ואת החלטתו, וכפי הנראה, מחר בחתונת בתו של דרעי, יתייעץ על כך חברי מועצת חכמי התורה – ויחד יקבלו החלטה.

ההערכות הן כי ההחלטה תהיה בכיוון ‘אי החלטה’. יחד עם זה סביר להניח, כי באם ייערך סיבוב שני תמליץ ש”ס, בו במקום, על תמיכה במועמד או במועמדת בעלת הסיכויים הגבוהים יותר, הגם שבכיר בש”ס העריך הערב כי גם לקראת הסיבוב השני – לא תינתן המלצה למי להצביע.

מוקדם יותר הגיבו כמה מבין המועמדים לנשיאות על פרישתו של בן אליעזר מהמרוץ. ח”כ ראובן ריבלין אמר: “יש לי צער גדול על פואד, וצער גם על האווירה הקשה האופפת את מערכת הבחירות לנשיאות”.

יו”ר הכנסת לשעבר דליה איציק, המתמודדת אף היא ועשויה להיות המרוויחה העיקרית מפרישתו, אמרה: “אני מצטערת עבור בן אליעזר, שיש לו זכויות רבות בתפקידים המשמעותיים בהם כיהן ומקווה בשבילו שיוכיח את חפותו. לא ככה ייחלנו שיראה המרוץ לנשיאות. מי שייבחר, משימתו הראשונה תהיה לחזק את אמון הציבור במוסד הנשיאות”.

יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ יצחק הרצוג, אמר בפתח ישיבת סיעה מיוחדת שכונסה הערב: “עברנו יממה סוערת ומטלטלת. אני מאחל לחברנו בן אליעזר שיצא מהצרה והמצוקה שהוא נמצא בה”.

סגן יו”ר הכנסת, חבר הכנסת יוני שטבון מהבית היהודי, התייחס במוצאי שבת לפרישתו של בנימין בן אליעזר מהמרוץ לנשיאות – ואמר: “הרפש הבלתי פוסק העולה כרונית במרוץ לנשיאות, מדיף ריח רע של סיכולים ממוקדים וחיסולי חשבונות. אוי לנו שכך מתנהל המרוץ למשרה הרמה ביותר בציבוריות הישראלית. מרגיש כאילו בוחרים סנדק ולא נשיא”.

שטבון אמר כי הנשיא או הנשיאה שייבחרו “יצטרכו לעמול ימים כלילות לניקוי תדמית המוסד. אמנם המשכיל בעת ההיא יידום, אך אי אפשר להימנע מלתהות על קיום המוסד והבחירות אליו במתכונתם הנוכחית”.