הרב יאשיהו פינטו לא ישוחרר: יישאר במאסר עוד חמישה חודשים

בית המשפט המחוזי קיבל את עתירת המדינה נגד ההחלטה לקצר את עונשו של הרב יאשיהו פינטו • פרקליטתו של מנהיג 'שובה ישראל', תקפה את החלטת בית המשפט: "בית המשפט הוכיח היום שקיים דין אחד לכלל הציבור ודין אחר לרב פינטו. הרב הביע חרטה עמוקה וכנה, אבל האווירה הציבורית השפיעה ונכנסה לאולם הדיונים" • יערער לעליון
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 13:33

ית המשפט המחוזי מרכז קבע בצהריים (חמישי) כי רבי יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת ‘שובה ישראל’, לא ישוחרר מהכלא.

בכך קיבל בית המשפט המחוזי את עתירת המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לקצר את עונשו של הרב פינטו, עקב מצב בריאותו.

עו”ד רותם טובול, פרקליטתו של הרב פינטו, תקפה את החלטת בית המשפט: “לצערי הרב בית המשפט הוכיח היום שקיים דין אחד לכלל הציבור ודין אחר לרב פינטו. לא הייתה כל סיבה לדחות את בקשת הערעור של הרב, אשר עמד כל התנאים לשחרור מוקדם בו עומדים כל האסירים”.

היא הוסיפה: “הרב הביע חרטה עמוקה וכנה ועמד בכל תנאי השיקום הדרושים, אבל לצערי האווירה הציבורית השפיעה ונכנסה לאולם הדיונים מה שאסור שיקרה. בכוונתנו לערער לבית המשפט העליון מתוך האמונה שיש שופטים בירושלים שם נדרוש את ליטרת הצדק המגיעה לרב כמו לכל אדם במדינת ישראל”.

לפני כשבוע הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי-מרכז עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של הרב פינטו. הפרקליטות ביקשה להורות על ביטול החלטת הועדה ולהורות על עיכוב ביצוע השחרור עד למתן פסק דין בעתירה – בקשה שהתקבלה על ידי בית המשפט.

המדינה טענה בעתירה כי ועדת השחרורים שגתה משקבעה שהרב פינטו עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, זאת למרות נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של הרב לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעותו של המידע והשלכתו על מסוכנותו העתידית.

“החלטת הועדה לא נתנה משקל ראוי לנתונים אשר הובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית”, טענה הפרקליטות.

הפרקליטות ציינה את ההערכה של משטרת ישראל בנושא, התומכת באי-שחרורו המוקדם של פינטו. “משטרת ישראל התנגדה לשחרורו המוקדם של האסיר, הפנתה לאסופת מידעים, אשר מעידים על קשריו הענפים של האסיר בעולם העברייני, על מעמדו הבכיר בקרב עבריינים בכירים, וכפועל יוצא מכך – על יכולותיו הפליליות. משטרת ישראל מצאה כי נוכח האמור, קיימת מסוכנות בשחרורו המוקדם של האסיר”.

גם משפחתו של תת-ניצב אפרים ברכה ז”ל, תקפה בחריפות את המדינה על רקע קיצור שליש מעונשו של פינטו.

בהודעה שהוציאה המשפחה נאמר: “אנו תקווה כי בית המשפט יראה מעבר למסך העשן והשקרים של פינטו, ישמע את דם אפרים יקירנו זועק מן האדמה וישלח בהחלטתו מסר ברור לשוטרי ישראל שהמדינה עומדת מאחוריהם”.

לטענת המשפחה, “ההחלטה על השחרור שולחת מסר חמור לכל קציני ישראל ושוטריה, שאל להם לדווח על הצעות שוחד אלא להתעלם, שכן העבריינים לא באמת יבואו על עונשם הראוי. נחמתנו היחידה הינה שאת הדין האמיתי ייתן פינטו בבית דין שלמעלה, שם התנצלויותיו השקריות לא יעמדו לו”.

הרב פינטו נכלא בחודש פברואר השנה, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ז”ל ושיבוש הליכי משפט. כמו כן, נגזר עליו קנס על סך מיליון שקלים – ששולם במלואו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות