כך הרגענו יחד המהומות בעכו • הרב עמאר והרבנים הראשיים סופדים

יוסף גרינבוים
|
כ"ה אלול התשע"ו / 28.09.2016 12:42
הראשל”צ הגרש”מ עמאר: “הייתה לנו ידידות מיוחדת, היו לנו שיחות והתייעצויות עמוקות” • הגר”ד לאו: “שידר אהדה ולב חם ליהדות ולמסורת ישראל” • הראשל”צ הגר״י יוסף: “לא שכח לרגע את חלקו של שבט לוי, חלקם של לומדי התורה”

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר ספד הבוקר (רביעי) לנשיא התשיעי שמעון פרס ז”ל – ואמר: “הייתה לנו ידידות מיוחדת, היו לנו שיחות והתייעצויות עמוקות”.

“כשהייתה התקוממות של הערבים בעכו, כשהיו התפרעויות ביום כיפור, נסענו יחד במסוק, בערב סוכות. ישבנו אצל ראש העיר עם רב העיר והמופתי של המוסלמים, הרגענו את העיר, הייתה סכנה שתהיה שם אש וגופרית, ברוך ה’ מאז ועד היום העיר שקטה.

“בזמן שעלתה הסוגיה של גיוס בני הישיבות, – שנתיים לפני, הלכתי אליו ואמרתי לו: ‘הייתה לך הזכות משמיים להשיג את השחרור של בני הישיבות בכדי שילמדו תורה, והיום הולכים לעשות מזה שנאת חינם’, הוא אמר לי ‘אבל זה לא דומה, אז היו קצת והיום יש הרבה’.

“אמרתי לנשיא: ‘בוא נשב יחד מול הציבור, נכין איזה משפט או שניים ששנינו מקרא לציבור לשמור על כבד הדדי, וכבודו כנשיא יאמר את העמדה שלו, ואני כרב ראשי יאמר את העמדה שלי’. ואכן כך היה, הדברים עברו לציבור כולו והעניין הושתק.

“הנשיא פרס כנראה שמאז שהיה ילד ולקחו אותו לקבל ברכה מ’החפץ חיים’ – נשאר לו בלב ההערכה לגדולי הדור, וזה מה שהיה לו כשליווה את בן גוריון אצל ‘החזון איש’. אנחנו ראינו בעינינו איך שהוא היה מכבד את מרן פוסק הדורות רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, בכבוד ובהתבטלות. היה בא אליו ונוהג בו כבוד של אמת.

“ראו שהכבוד שלו למרן היה מתוך הערצה והערכה אמיתית, לא מהשפה ולחוץ, הרגשתי את זה בפגישות שלנו, תמיד הדברים שלו על לומדי התורה יצאו מלב אמיתי”.

הרב הראשי הגר”ד לאו פרסם הודעה מיוחדת: “בשם הרבנות הראשית ורבני ישראל אנו מביעים צער עמוק על פטירתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, מר שמעון פרס ז”ל. מר פרס פעל כל ימיו, מתוך מסירות ונאמנות אמיתית למען עם ישראל ומדינת ישראל והקדיש את חייו כדי לפעול למען ביטחונה ושגשוגה”.

עוד הוסיף הרב הראשי: “לכל אורך שנותיו במערכות הציבוריות, הנשיא פרס שידר אהדה ולב חם ליהדות ולמסורת ישראל. הנשיא זכה אמנם להיפטר בשיבה טובה אך פטירתו היא אבידה גדולה למדינה ולעם ישראל”.

שמעון פרס ז"ל, הרבנים הראשייםצילום:Yonatan Sindel/Flash90

הראשל”צ הגר״י יוסף: ״יש להצטער על פטירתו של הנשיא וראש הממשלה לשעבר מר פרס, ששירת שנים רבות את עם ישראל עוד מתקופת הקמת המדינה. מר פרס ליווה את המדינה בכל שלב ושלב מאז הקמתה ועד התפתחותה הגדולה, אבל יחד עם זאת לצד פעילותו זו, לא שכח לרגע את חלקו של שבט לוי, חלקם של לומדי התורה בחיזוקו, בהישרדותו ובביצורו של העם היהודי”.

הראשל”צ הדגיש: “הוא מבין המנהיגים האחרונים שהבינו והאמינו בעומק ליבם כי תורת ישראל היא יסוד קיומו של העם והיא גם עתידו.

״על פעילותו והשקפתו זו זכה להערכה והוקרת תודה של מרן אבי מורי זצ״ל ושל עולם התורה״.

צפו: פרס באירוע החרדי האחרון – שבע ברכות לבתו של הראשל”צ הגר”י יוסף