יום יבוא: ההערכה הפוליטית הכי קולעת של השנה • יעקב ריבלין

כבר לפני שנים הוא הוכתר כ"אדמו"ר מפוליטיקה", אבל מי שחושב שהאיש הגיע לגיל בו נס ליחו, אינו יודע מה הוא שח: הפרשן יעקב ריבלין, שטוריו מתפרסמים בבקהילה, רק משתבח עם השנים • הנה כמה הערכות מדויקות שלו על ש"ס, שמסבירות מדוע הוא עדיין מספר 1
שרי רוט
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 17:40

לפני כמה שנים, הכתיר אותו העורך  דוד רוטנברג כ”אדמו”ר מפוליטיקה”. מי שחשב שהאיש הגיע לגיל בו נס ליחו, אינו יודע על מה הוא שח. נראה שהפרשן יעקב ריבלין, שטוריו מתפרסמים בבקהילה, רק משתבח עם השנים.

היכרותו מקרוב עם אירועים שהתרחשו לפני עשרות שנים, עת שימש כפרשן ב’המחנה החרדי’, יום השישי’ ו’קו עיתונות’, בשלוב  עם המקלדת המושחזת, הפכו את טורו לנקרא ביותר.

הנה כמה הערכות מדויקות שלו שפורסמו השנה על מפלגת ש”ס. הראשונה, בחודש אדר ב’, אז תיאר את סף הרגישות של המפלגה: “סף הרגישות…הוא בגובה העקבים וצריך להיזהר שלא לדרוך עליו”.

“הח”כים הוותיקים של ש”ס יודעים שהם העבר והוא העתיד”, כתב בהתייחס ליגאל גואטה, הח”כ החדש שהוצנח אל מליאת הכנסת. “כל מי שהיה בתקופת ישי הולך בקדנציה הבאה הביתה”, העריך.

ריבלין סיפר אז כיצד דרעי מודע לבעיה לפיה לא ממש סופרים את הישגי ש”ס, איך ניסה בצעד נואש לפרסם את מספרי טלפון של אנשי הלשכה, כגימיק שאולי יציל את המפלגה מכישלון בבחירות הבאות. “אם היוזמה תצליח היא תוגדר כמהלך השיווקי הפוליטי המבריק של השנה. אם גם זה לא יעזור, המסקנה תהיה שהמותג ש”ס הפך לסוג של ‘רמדיה’. מותג שנפגע עד שאין לו תקנה”…

שלושה חודשים חלפו, ובטור שהופיע בסוף חודש סיון, עת הסקרים המשיכו לחבוט בש”ס, המשיך ריבלין לנתח את המצב.

“אז למה כל סדרת החוקים החברתיים האמורים, שהם על אמת ולא רק תעמולת בחירות – לא מביאים מנדט אחד נוסף בסקרים? הזכרנו את ההצלחות של רשימות הנוכחות בחתונה ובשבעה. מסתבר שיש פער בין הדימוי של ש”ס בזירה הפוליטית הפעילה ובין התדמית הציבורית..

“אם הסקרים לא מצביעים על עלייה של מנדט אחד לעומת תוצאות הבחירות, ויש שאף מעידים על פחות, המסקנה המתבקשת היא שמשהו לא עובד.

“…בש”ס מאמינים שיום יבוא וההישגים יחלחלו לשטח. מתי זה יקרה – הם לא יודעים בבירור. בינתיים, אומר לנו גורם בכיר בתנועה, אנחנו עסוקים בעיקר בכיבודי שריפות. ‘לפני הבחירות היינו בנקודת האפס. אריה חזר עם כל מה שהדביקו לו בשנים שהוא נעדר מהשטח וכל מה שעבר עליו. הצלחנו קצת להתרומם ואז נפלה עלינו פרשת הקלטת. דרעי התפטר וחזר שוב ושוב נפלנו לנקודת האפס. בבחירות שמרנו על הגרעין הקיים והיינו בטוחים שמכאן ואילך מתחילים להתרומם ואז הגיע הסיפור של משרד הכלכלה ומתווה הגז.

“גמרנו אתו והיו כמה חודשים של שקט ועשייה ואז נפלה עלינו פרשת החקירה עם התמונות של הבית בספסופה. בסך הכול לא היה לנו פרק זמן של חצי שנה שקטה, שבמהלכה אפשר לבנות מחדש תדמית פגועה של מפלגה”.

יותר מדויק ממדויק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות