טענות על “נקמה” של ח”כ משה גפני ברכבת ישראל? התקציבים אושרו

יו"ר ועדת הכספים הסביר את העיכוב באישור התקציב בדרישה לפירוט מלא של הפרויקטים • אושרה הפחתת תעריפים בגובה 14.5% מעלות התחבורה הציבורית: עלות התוכנית היא 650,000 שקלים
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 17:37

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) העברה של מאות מליוני שקלים לרכבת ישראל, כספים שלטענת גורמים בהנהלת הרכבת עוכבו בשבוע שעבר כ”נקמה” של יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, בשל העבודות שבוצעו בשבת ברכבת.

ח”כ משה גפני הסביר את העיכוב בכך שבעבר האמין יותר למשרד התחבורה, אולם לאור התנהלות המשרד ב’משבר השבת’, הוא מבקש פירוט מלא של הפרויקטים בטרם תאושר כל העברה תקציבית.

לפי נציגי משרד התחבורה, מדובר ב-284 מיליון שקלים, שנועדו לפיתוח מערך הרכבות הכבדות ותקציב הפיתוח של חברת רכבת ישראל.

כמו כן הכסף מיועד להקמת מסילות כבדות, הקמת מסילת העמק, מסילת עכו כרמיאל, תשתיות חשמול לרכבות, כאשר המסילה הראשונה שתהיה מחושמלת היא המסילה החדשה מירושלים לתל אביב.

בנוסף לכך, אישרו חברי הוועדה תקצוב של 361 מיליון שקלים עבור פרויקטים קיימים של תחבורה ציבורית לפיתוח מערכות הסעת המונים, פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן ומגוון פרויקטים נוספים.

כמו כן אישרו מאה מיליון שקלים עבור פיתוח העיר ירושלים, 60 מיליון לתכנית היובל לירושלים, ו-23 מיליון שקל לעבור תכנית מורשת למימון פרויקטים לפיתוח בתחום מורשת ישראל.

אודי בן דרור מהרשות לפיתוח ירושלים, ציין כי בין היתר, הפרויקטים יממנו את תכנית אגן העיר העתיקה, תשתיות תיירותיות ופרויקטים לשדרוג פיזי של תשתיות בעיר העתיקה, וכן 50 מיליון שקלים יוקצו לחיזוק העסקים לאור המצב הביטחוני בירושלים.

כמו כן אושרה הפחתת תעריפים בגובה 14.5% מעלות התחבורה הציבורית והגדלת הסובסידיה הממשלתית שלה. עלות התוכנית, עליה אמון שר הפנים אריה דרעי, הינה 650,000 שקלים.

התקציב אושר פה אחד בוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות