כת ‘לב טהור’ נודדת שוב: הקהילה עברה לגור בכפר ליד גואטמלה סיטי

כשבועיים אחרי הפשיטה של הרשויות בגואטמלה על מתחם קהילת 'לב טהור' בחשד להתעללות בקטינים, חברי הכת עברו לכפר הממוקם כ-50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי • הם כבר קנו במקום אדמה, כדי להקים עליה בתים, אולם בינתיים הם חיים באוהלים • עסקני הקהילה: "אנחנו לא יכולים לסבול יותר. כל הטענות כלפינו הן שקריות. אנחנו נתחיל מחדש"
נתן פרל
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 01:56

פחות משבועיים לאחר פשיטת הרשויות בגואטמלה על המתחם של כת ‘לב טהור’, עברה אתמול (ראשון) הקהילה להתגורר בכפר אורטוריו, הממוקם כ-50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי.

אחד מעסקני הקהילה המתבדלת, אוריאל גולדמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי הקהילה שלו – המונה כ-230 איש – עברה להתגורר בכפר בשל ההתנכלויות וההטרדות, שכללו פשיטה על המבנים של הקהילה בפאתי עיר הבירה גואטמלה סיטי, בשל אמונתם.

“אנחנו לא יכולים לסבול יותר. כל הטענות כלפינו הן שקריות. מדובר בהפחדה בלבד”, צוטט גולדמן. “אנחנו נתחיל מחדש”.

ראשי הכת הסגורה, בראשה עומד שלמה הלברנץ, קיבוצניק לשעבר, כבר קנו במקום אדמה, כדי להקים עליה בתים, אולם בינתיים הם חיים באוהלים שהוקמו במקום.

המעבר אל הכפר אורטוריו הוא פרק חדש בנדודים של אנשי הכת, שבמהלך השנים עזבו את ישראל לארצות הברית – ומשם לקנדה. עד שנת 2013 התגוררו הכת בעיירה בקוויבק שבקנדה, אך כאשר הרשויות המקומיות פתחו בחקירה נגדם,  עקב חשדות להתעללות בילדים, הם נמלטו לעיירה באונטריו.

לאחר ששלטונות קנדה הוציאו חלק מהקטינים בקהילה ממשמורת הוריהם, בשל החשש לשלומם, נמלטו אנשי הכת, בדרך לא דרך –  לגואטמלה.

בתחילה התיישבו אנשי הכת בכפר חקלאי, אבל עד מהרה החלו עימותים ביניהם לבין המקומיים, שטענו כי הם אינם מכבדים את מנהגי המקום – והכת עברה לפני כשנתיים לבירה גואטמלה סיטי.

כפי שדווח בחרדים 10, הפשיטה לפני שבועיים של הרשויות בגוטמאלה על מתחם הכת התבצעה בעקבות בקשה ששיגרה מדינת ישראל, על מנת לחפש אחר נערה שנאסר עליה לעזוב את הארץ.

בנוסף, הפשיטה בוצעה גם כדי לחקור טענות על התעללות בקטינים. ב’לב טהור’ ישנם כ-150 קטינים.

במהלך הפשיטה, הרשויות בגוטמאלה הוציאו ילדים מחזקת הוריהם, ופתחו בהליכי חקירה כנגד חברים בכת, בעקבות בקשת מדינת ישראל. לפי מספר גורמים, בפשיטה נאספו ראיות נגד ראשי הכת – והחקירה בעיצומה.

לפי הודעה של משרד המשפטים, הרשויות בישראל מודעות בשנים האחרונות לעדויות קשות בכל הנוגע למתרחש בקהילת ‘לב טהור’.

במשרד המשפטים ציינו, כי העדויות הנשמעות על המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה. לפי עדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות