קרב דגל-ש”ס: יעקב אשר השתלח בצביקה כהן – אריה דרעי גיבה אותו

ח"כ יעקב אשר יצא ב'כינוס חירום' של מנהלי הסמינרים בבני ברק, במתקפה בוטה נגד צביקה כהן: "הכל הפך למכירה פומבית כזאת. כל אחד רוצה למצוא חן בעיני צביקה כהן כדי שיביא לו עוד כמה כיתות" • יו"ר ש"ס אריה דרעי מיהר להצטייר כמגן התלמידות: "תנועת ש"ס ואני מגבים את צביקה כהן. נאבק כדי שכל הבנות ילמדו במוסדות החינוך"
אריה ריבקינד
ט"ז אלול התשע"ו / 19.09.2016 00:49

נתחיל מהסוף: דגל התורה ותנועת ש”ס יצאו אמש (ראשון) לקרב חזיתי, תוך מתקפה בוטה של ח”כ יעקב אשר על נציג ש”ס בירושלים צביקה כהן, על רקע הסירוב של מנהלי סמינרים לקבל תלמידות, תוך אפליה בוטה.

העימות הזה משחק היטב לידי ש”ס, שכן האשמות המוטחות בנציגה הבכיר בירושלים, מסייעות לה להצטייר כמגינת הבנות הסובלות מאפליה.

הכל החל כאשר  ח”כי ‘דגל התורה’ – משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב – הביעו תמיכה גורפת בסירוב של איגוד הסמינרים לקבל בנות ששובצו על ידי ועדות הערר של משרד החינוך או על ידי הרשויות המקומיות, כשברקע החלטת משרד החינוך לשלול תקציבים מחמישה סמינרים בירושלים, בית שמש, מודיעין עלית וטבריה.

במהלך כינוס החירום של מנהלי הסמינרים באולמי ‘גני הזית’ בבני ברק, לא התקיים דיון כיצד ניתן לסיים את הסאגה של תלמידות שטרם החלו את שנת הלימודים, אלא כיצד למנוע גם בהמשך את קבלתן  ללימודים.

ח”כ יעקב אשר ניתל את המעמד כדי להשתלח בסגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן, בשל מעורבותו בשיבוץ תלמידות במוסדות החינוך בבירה.

“דברים כאלו חייבים להיחתך בד’ אמות של הלכה אצל גדולי ישראל”, צעק אשר. “לא ייתכן מצב שדברים ייעברו לא דרך הנציגות שלנו. תמיד היו להם סגנים שפעלו מול הנציגים שלנו, אבל עכשיו ההתערבות גסה, אפילו לא עובר דרך הנציגים שלנו.

“הכל הפך למכירה פומבית כזאת. כל אחד רוצה למצוא חן בעיני צביקה כהן כדי שיביא לו עוד כמה כיתות. זה נהיה בצורה כזאת גסה. גם לנו לא פעם יש חילוקי דעות עם המנהלים, אבל הכל צריך להיעשות בדרך המקובלת בהכוונה של גדולי ישראל, שהם מינו את נציגי יהדות התורה, והם גם מינו את מנהלי הסמינרים – והם, ורק הם, יחליטו בנושא פדגוגי ורגיש כל כך, ולא דרך שום נציג אחר, ובוודאי לא על ידי פקידים במשרד החינוך, הנתונים ללחצים ואינם כפופים כלל לגדולי ישראל”.

אולם אם בדגל התורה ציפו כי בש”ס יתקפלו, נכונה להם הפתעה: יו״ר ש”ס השר אריה דרעי גיבה, בתגובה, את צביקה כהן. “תנועת ש”ס ואני מגבים את צביקה כהן”, אמר דרעי. “נאבק ללא פשרות כדי שכל הבנות יכנסו ללמוד במוסדות החינוך”.

נזכיר כי הבוקר שיגר יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, עו”ד יואב ללום, מכתב מופנה אל מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, וראש העיר ירושלים ניר ברקת,  בשם עמותת ‘נוער כהלכה’, על כך שב”בניגוד לחוק, עשרות בנות טרם החלו את שנת הלימודים בירושלים”.

בכתבו כותב ללום: “לפי המידע אשר בידי מרשתי, בירושלים נמצאות נכון להיום כשלושים בנות שטרם החלו את שנת הלימודים בכיתות ט’ וכ-15 בנות שטרם החלו את שנת הלימודים בכיתות א”.

כמו כן, “למרשתי גם ידוע כי כשבע עשרה מהבנות אינן משובצות לכיתה ט’ ונמצאות בביתן מתחילת שנת הלימודים וזאת עקב סירוב סמינרים דוגמת, ‘דרכי רחל’ – מנדלסון, ‘בית בינה’ – איינהורן, ‘עלי באר’ – קוק ו’נתיב’, לקבל את הוראות הרשם הראשי והוראות השיבוץ של העירייה”.

ללום ממשיך וכותב: “עיקר הטענה הינה כלפי משרד החינוך שאינו מפעיל את סמכויותיו ויכולותיו למנוע את הבעיה הקשה הזו אשר מתקיימת בירושלים (בדרך של שלילת רישיון, תקצוב ותעודת הוראה מהגורמים המפרים), אך גם העיריה אינה טומנת ידה בצלחת זו בשעה שתקציב בינוי כיתות בעשרות מיליוני שקלים הועברו דוקא לסמינרים סרבנים אלו (דרכי רחל מנדלסון קיבל תקצוב של כ-20 כיתות בשווי של כ-18 מיליון ₪ לאחרונה) וזאת בניגוד להצהרות העיריה כי תמנע תקצוב ממוסדות אשר יפרו את הוראות השיבוץ ו/או ועדות הערר”.

עוד כותב ללום: “אצל מרשתי ישנן תלונות לגבי שלוש תלמידות ספרדיות אשר שובצו על ידי הרשם הראשי לסמינר בית יעקב למורות – הישן – לוין וזומנו על ידי הסמינר הלז למעין ראיון, אך מאז ועד היום הסמינר דוחה אותן בלך ושוב והן טרם החלו את לימודיהן כחוק. משום מה נגד סמינר זה לפי הידיעה של מרשתי לא פנתה העירייה לגבי הפרה זו אליכם, והתמיהה הרבתי היא למה?”

ללום מאיים: “לאור כך שכל יום שעובר הינו הפרה מתמשכת של חוק לימוד חובה, אודה לקבלת פירוט הפעולות והצעדים שנקטתם ו/או שבדעתכם לנקוט לגבי כל אחד מהמקרים ו/או המוסדות שפורטו, וזאת בתוך 48 שעות, שאם לא כן הורתני מרשתי לפנות בענין לבית המשפט לקבלת סעד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות