ללום מאיים על משרד החינוך: בגלל האפליה אפנה לבית המשפט

יוסף גרינבוים
|
ט"ו אלול התשע"ו / 18.09.2016 11:03
‘איגוד הסמינרים’ מזמן ‘כינוס חירום’ של מנהלי ומנהלות הסמינרים שיתקיים בבני ברק, בהשתתפות חברי הכנסת החרדיים, בעקבות “ההתערבות הבוטה של הרשויות בקבלת תלמידות לסמינרים’ • עו”ד ללום למשרד החינוך: בניגוד לחוק, עשרות בנות טרם החלו את שנת הלימודים בירושלים – אפנה לבית משפט

מנהלי הסמינרים נגד הרשויות המקומיות: אחרי שהכריז על דחיית פתיחת שנת הלימודים, בהוראת הגראי”ל שטיינמן, בשל התערבות הרשויות המקומיות בשיבוץ תלמידות במוסדות החינוך, מכריז הבוקר (ראשון) ‘איגוד מנהלי הסמינרים’ על המשך המאבק.

 באיגוד יוזמים כנס חירום מיוחד, בהשתתפות חברי הכנסת ומנהלי סמינרים, שיתקיים הערב בבני ברק.

בהודעה שנשלחה למנהלים ולמנהלות נאמר:

“לכבוד מנהלי ומנהלות  הסמינרים ‘בית יעקב’

חברי האיגוד שלום רב,

 בעקבות ההתערבות הבוטה של הרשויות בקבלת תלמידות לסמינרים נערוך הערב כנס חירום למנהלי ומנהלות הסמינרים חברי האיגוד בהשתתפות חברי כנסת.

הכנס יערך הערב יום א’ ט”ו באלול באולמי גני הזית רחוב הרב יצחק ניסים פינת האדמו”ר מקוצק 34 בני ברק בשעה 18:15

השתתפותכם חשובה מאוד

 בברכה

יצחק אוסטרליץ”

 בתוך כך, הבוקר שיגר עו”ד יואב ללום מכתב המופנה אל מנכ”לית משרד החינוך מיכל כהן, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, וראש העיר ירושלים ניר ברקת,  בשם עמותת ‘נוער כהלכה’, על כך שב”בניגוד לחוק, עשרות בנות טרם החלו את שנת הלימודים בירושלים”.

בכתבו כותב ללום: “לפי המידע אשר בידי מרשתי, בירושלים נמצאות נכון להיום כשלושים בנות שטרם החלו את שנת הלימודים בכיתות ט’ וכ-15 בנות שטרם החלו את שנת הלימודים בכיתות א”.

כמו כן, “למרשתי גם ידוע כי כשבע עשרה מהבנות אינן משובצות לכיתה ט’ ונמצאות בביתן מתחילת שנת הלימודים וזאת עקב סירוב סמינרים דוגמת, ‘דרכי רחל’ – מנדלסון, ‘בית בינה’ – איינהורן, ‘עלי באר’ – קוק ו’נתיב’, לקבל את הוראות הרשם הראשי והוראות השיבוץ של העירייה”.

ללום ממשיך וכותב: “עיקר הטענה הינה כלפי משרד החינוך שאינו מפעיל את סמכויותיו ויכולותיו למנוע את הבעיה הקשה הזו אשר מתקיימת בירושלים (בדרך של שלילת רישיון, תקצוב ותעודת הוראה מהגורמים המפרים), אך גם העיריה אינה טומנת ידה בצלחת זו בשעה שתקציב בינוי כיתות בעשרות מיליוני שקלים הועברו דוקא לסמינרים סרבנים אלו (דרכי רחל מנדלסון קיבל תקצוב של כ-20 כיתות בשווי של כ-18 מיליון ₪ לאחרונה) וזאת בניגוד להצהרות העיריה כי תמנע תקצוב ממוסדות אשר יפרו את הוראות השיבוץ ו/או ועדות הערר”.

עוד כותב ללום: “אצל מרשתי ישנן תלונות לגבי שלוש תלמידות ספרדיות אשר שובצו על ידי הרשם הראשי לסמינר בית יעקב למורות – הישן – לוין וזומנו על ידי הסמינר הלז למעין ראיון, אך מאז ועד היום הסמינר דוחה אותן בלך ושוב והן טרם החלו את לימודיהן כחוק. משום מה נגד סמינר זה לפי הידיעה של מרשתי לא פנתה העירייה לגבי הפרה זו אליכם, והתמיהה הרבתי היא למה?”

ללום מאיים: “לאור כך שכל יום שעובר הינו הפרה מתמשכת של חוק לימוד חובה, אודה לקבלת פירוט הפעולות והצעדים שנקטתם ו/או שבדעתכם לנקוט לגבי כל אחד מהמקרים ו/או המוסדות שפורטו, וזאת בתוך 48 שעות, שאם לא כן הורתני מרשתי לפנות בענין לבית המשפט לקבלת סעד”.

 בשבוע שעבר שיגר המחוז החרדי במשרד החינוך מכתב לחמישה סמינרים חרדיים על שלילת תקציב למוסד, לאחר שלא קיבלו תלמידות שוועדת הערר קבעה שיש לקבלן או שסירבו לקבל תלמידות ששובצו על ידי הרשות המקומית.

בין הסמינרים שקיבלו את ההודעה נמצאים סמינר ‘נתיבות חכמה’ בקריית ספר, סמינר ‘בנות הרמה’ בבית שמש, וסמינר ‘עטרת רחל’ בטבריה.

עם זאת, יו”ר עמותת נוער כהלכה, עו”ד יואב ללום, אמר  לחרדים 10: “גם לפי טענתם שיש חמישה סמינרים, המידע שלי מבהיר שבשני סמינרים – מנדלסון ואיינהורן – שקשורים לאיגוד הסמינרים, זה לא באמת בוצע”.