עירית לינור על הנאום של בנט: “יצא סופר-דוס מעצבן. רק מה? די צודק”

אשת התקשורת והסופרת עירית לינור פרסמה פוסט מיוחד, בו היא יוצאת להגנת נאום "אנחנו יהודים" של שר החינוך נפתלי בנט • "יש כבר שני דורות שלא מסוגלים לקרוא תנ"ך. כי אי אפשר לדעת עברית, ואי אפשר לקרוא תנ"ך, בלי לדעת מה זה הלכלוכים האלה שמעל ומתחת ובתוך האותיות"
חרדים 10
י' אלול התשע"ו / 13.09.2016 11:56

נפתלי בנט הוא שר החינוך החביב עלי גם כי נפתלי וכולי, וגם כי הוא לא שי פירון, שזו ברכה בפני עצמה. כמו כן הוא הייטיקיסט עם חמש יחידות מתמטיקה (קידה והשתחווייה) והיום הוא אמר: “אנחנו יהודים, לא מספיק להיות רק אומת הסטארט-אפ אלא גם להיות עם התנ”ך” – ויצא סופר-דוס מעצבן.

רק מה? די צודק לא עלינו.

אין בכוונתי לעשות השוואה בין מתמטיקה לתנ”ך, כי היום שבו אפסיק להעריץ מתמטיקה ולומדיה הוא היום שבו אני עלולה לומר: “לימודי מגדר זה חשוב”.

מה גם שאין צורך בהשוואה: שניהם חשובים. אלא שכולם לומדים מתמטיקה כבר שנים, ברמה כזו או אחרת, בעוד שתנ”ך לא מלמדים כבר מזמן ולדעתי יש כבר שני דורות שלא מסוגלים לקרוא תנ”ך.

אפילו בלי להבין. רק לקרוא.

והם לא מסוגלים לקרוא תנ”ך – לדעתי – כי אי-אז אחרי שעזבתי את מערכת החינוך הפסיקו ללמד ניקוד. ואי אפשר לדעת עברית, ואי אפשר לקרוא תנ”ך, בלי לדעת מה זה הלכלוכים האלה שמעל ומתחת ובתוך האותיות.

מתמטיקה היא הבסיס לכל מה שאוניברסלי. תנ”ך הוא הבסיס לכל מה שיהודי, והאמת – התנ”ך הוא פחות או יותר הבסיס לכל ההיסטוריה האנושית, כיוון שהוא הצמיח את הנצרות והאיסלם.

התנ”ך הוא הד.נ.א התרבותי והדתי של רוב האנושות, עד שהסינים וההודים יאכלו את כולנו. כחילונית אוסיף: וזה גם אחלה ספר ויצירת מופת על זמנית. ובישראל לא יודעים לקרוא תנ”ך כבר שנים.

אני יודעת לקרוא תנ”ך כי את בני דורי לימדו כמו שצריך מכיתה ב’ ובתיכון היתה לי מורה שזוכרים עד קץ כל הדורות (אוהבת אותך, פילה יוציס!!!!!!! היית ונשארת מהממת). ספגתי קצת תושב”ע בחטיבה ולכן אני תבנית נוף נעוריי, כלומר בורה כמעט גמורה בכל מה שקשור ליהדות.

לא יודעת מאיזה כיוון פותחים סידור תפילה, לא יודעת מה זה גמרא ומה זה תלמוד ואולי הם בעצם אותו דבר. פילוסופים לכל אורך ההיסטוריה דנו במיימונידס ורק באוניברסיטה קלטתי שמדובר ברמב”ם שלנו. הדורות שאחרי למדו עוד פחות ממני.

אבל יותר חשוב להתקוטט על ספר האזרחות ולנהל דיונים אינסופיים על האם ישראל היא יהודית דמוקרטית או דמוקרטית יהודית. זה יותר קל מאשר ללמד ניקוד.

• מתוך דף הפייסבוק של עירית לינור

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות