לפני שש שנים התרחשה אחת מתאונות הרכבת הקשות והמחרידות בישראל: שבעת בני משפחת ברנשטיין ז”ל נהרגו בדרכם לחופשה, לאחר שרכבת פגעה ברכב ההסעות בו נסעו כשעלה על המסילה.
נגד נהג הרכב, יעקב ישורון, שהתנדב להסיע את בני המשפחה, הוגש כתב אישום חמור בגין גרימת מוות ברשלנות.
העונש שהיה צפוי לו: עד 21 שנות מאסר.
אלא שלפי דיווח של חדשות 2, ביום חמישי הקרוב יוגש נגדו כתב אישום מתוקן. במסגרת הסדר הטיעון הסכימו הצדדים על עונש שינוע בין חצי שנה של עבודות שירות לבין שנתיים מאסר.
לפי הדיווח, העונש המופחת נגזר מהמחדלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה שהתגלו במהלך הדיונים.
בין המחדלים: במהלך הבלימה החליק הרכב ללא יכולת היגוי אל תוך המפגש בשל הכביש המשובש. רכבת ישראל גם לא התקינה כל אמצעי אלקטרוני שיתריע על כך שרכבו של הנאשם נעצר על המסילה.
עוד התברר כי התצפיתנית של רכבת ישראל לא התריעה על הרכב שהתקרב למסילה.
עוד נמצא, כי בסיס מתקן המחסום, השירותים ומבנה התצפיתנית חסמו את קו הראייה לכיוון ממנו הגיעו הרכבות וכמו כן היה שם ריבוי של תמרורים שחלקם אף גרם לסנוור הנהג.
על כל זה מצטרפת העובדה כי נהג הרכבת נסע מעל למהירות המותרת.
בשל כל המחדלים הללו הצליח פרקליטו של נהג רכב ההסעות, עורך הדין יגאל תמיר, להפחית בחומרת עונשו ולהעביר את מירב האשם ממנו לרכבת ישראל ולמשרד התחבורה – וזאת למרות שתחילה נקבע כי התעלם מכל סימני האזהרה