חנות בגדי ילדים שמפלה אזורים של חרדים טוענת: הם יצרו סיכון לעסק

חנות בגדי ילדים אופנתית בארצות הברית מעניקה החזר כספי מלא על החזרות, אבל בחמישה אזורים, בהם מתגוררים רבבות חרדים - המדיניות שונה: מקבלים רק זיכוי, לצורך קניה נוספת • הבעלים: "לקוחות באותן שכונות נהגו לבצע הזמנות גדולות ולהחזיר את כל הפריטים שרכשו, או כמעט את כולם"
נתן פרל
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 15:59

האם באזורים שבהם מתגוררים חרדים רבים, נוצר נוהג לנצל לרעה מדיניות החזרים נדיבה של חנויות? חנות בגדי ילדים יוקרתית ‘שאן אנד טוד’ (Shan and Toad), הפועלת בצורה מקוונת, מאפשרת ללקוחותיה להחזיר פריטים שנקנו ולקבל עבורם החזר כספי.

אלא שתחקיר של סוכנות הידיעות היהודית JTA גילה כי כלפי לקוחות מחמישה אזורים ישנה מדיניות החזרה שונה: מקבלים רק זיכוי – לצורך קניה נוספת.

האזורים המדוברים הם ברוקלין, מונסי ומונרו שבמדינת ניו יורק, והערים לייקווד ופסאיק שבמדינת ניו ג’רזי –  שבכולם מתגוררים רבבות חרדים.

האם מדובר באפליה נגד יהודים – למרות שגם הבעלים של החנות, שאנה לאוב, היא חרדית בעצמה?

ובכן, הנה גירסתה.

לאוב כתבה לסוכנות JTA בתגובה: “נוצר סיכון להישרדות העסק בשל שימוש לרעה במדיניות ההחלפה שלו במספר אזורים מרוכזים”. לדבריה,”לקוחות נהגו לבצע הזמנות גדולות ולהחזיר את כל הפריטים שרכשו, או כמעט את כולם”.

היא הוסיפה וטענה, כי פעמים רבות, הבגדים כבר היו במצב רע, והוחזרו אחרי זמן רב.

לטענתה, “אילו הייתי ממשיכה להציע החזרים כספיים לאותן שכונות, העסק שלי והכנסתי היו מחוסלים”.

לדבריה, מאז פרסום הכתבה אודות מדיניות ההחזרים, היא ספגה “מבול של האשמות משפטיות, השפלות פומביות והודעות גסות ומשמיצות במייל ובטלפון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיטה ידועה מזה שנים בארה
    11/09/2016 20:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מן הסתם היא גם שומעת את שכונתיה בבית הכנסת מתפארות בזה….
    עוד טרום עידן חנויות האון ליין היו מנצלים את מדיניות ההחזרות הנדיבה בארה”ב כעת שאפילו לא צריך לגשת לחנות אלא לנצל את טופס ההחזרות שמגיע עם המשלוח החוצפה שוברת שיאים